Dziś, żeby dojechać pociągiem ze Szczecina do Gorzowa trzeba liczyć się z przesiadką, najczęściej w Kostrzynie. Pojawił się jednak pomysł, by odbudować linię 415 (Gorzów – Myślibórz), która będzie kluczowa dla stworzenia bezpośredniego połączenia.

Województwa Zachodniopomorskie i Lubuskie zgłosiły do rządowego programu Kolej Plus projekt reaktywacji wspomnianej linii 415 (Gorzów – Myślibórz). Zachodniopomorskie chciałoby też modernizacji i odbudowy kolejowego korytarza komunikacyjnego Szczecin – Stargard – Pyrzyce – Myślibórz – Dębno – Kostrzyn w śladzie linii kolejowych nr 411, 422 i 410.

Oba projekty przeszły do II etapu programu Kolej Plus. Teraz samorządy mają rok na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego, pozyskanie niezbędnych dokumentów, opinii i wniosków z konsultacji społecznych, a także zabezpieczynie 15 proc. szacowanej wartości inwestycji. Na tej podstawie wszystkie wnioski zostaną ocenione i powstanie lista rankingowe, z której najlepsze projekty będą skierowane do realizacji.

Jeśli wspomniane pomysły zostaną zrealizowane, otworzy to drogę do uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Szczecin – Gorzów.