W ramach olbrzymiego projektu przebudowy torowisk prace toczą się obecnie na Niebuszewie i w okolicy pl. Hołdu Pruskiego. W przyszłości przeniosą się m.in. na al. Wyzwolenia i pl. Rodła.

– Trwają intensywne prace związane z „torową rewolucją”. Na placu Hołdu Pruskiego widać już nawet nowe szyny. To pokazuje jak ogromne jest tempo prac przy tak skomplikowanym i wymagającym zadaniu – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Na razie wykonano m.in. węzeł wodociągowy na ul. Kadłubka, koryto tramwajowe na Kołłątaja i Asnyka, płytę torową na rozjeździe ul. Matejki i ul. Piłsudskiego czy wspomniane szyny na placu Hołdu Pruskiego.

Jednocześnie Tramwaje Szczecińskie informują o bardzo bogatym planie zadań na najbliższe dni. Obejmie on:

- dalsze prace rozbiórkowe nawierzchni jezdni i chodników;

- budowę i przebudowę istniejących sieci wodociągowych;

- prace związane z wykonaniem koryta torowego oraz warstw konstrukcyjnych – odcinek za rondem Sybiraków w stronę ul. Kadłubka;

- wykonanie płyty torowej na przejeździe przez ul. Św. Barbary;

- dalszy montaż nowych fundamentów pod słupy trakcyjne;

- prace związane z wykonaniem kanalizacji kablowej pod oświetlenie uliczne;

- przebudowę linii kablowej na odc. ul. Św. Barbary – Rondo Sybiraków – kontynuacja;

- wykonanie zasilania wiaty przystankowej – strona przy skwerze płk. Kuklińskiego;

- dalsze prace związane z wykonaniem odwodnienia torowiska;

- wykonanie kanalizacji teletechnicznej na odc. ul. Św. Barbary - Rondo Sybiraków – kontynuacja;

- tyczenie sytuacyjne i wysokościowe zaprojektowanych elementów uzbrojenia podziemnego oraz konstrukcji dróg i torowiska;

- wykonanie płyty torowej – odc. między ul. Piłsudskiego i ul. Mazowiecką – kontynuacja prac;

- wykonanie dolnej warstwy stabilizacji Rm=2,5 MPa w korycie torowym wzdłuż Alei Kwiatowej;

- montaż kanalizacji kablowej i teletechnicznej w pasie zieleni rozdzielającej wzdłuż ul. Matejki oraz wzdłuż pl. Hołdu Pruskiego – kontynuacja prac;

- wykonanie kanalizacji kablowej pod zaprojektowane smarownice przy pl. Żołnierza Polskiego – kontynuacja prac.

Przebudowa torowisk od pl. Żołnierza do Dworca Niebuszewo kosztować będzie 174 mln zł. Tam, gdzie torowisko nie jest wydzielone, remont przejdzie cała ulica. To oznacza największe zmiany na odcinku al. Wyzwolenia od hotelu Dana do ryneczku Kilińskiego. Powstanie tam m.in. droga rowerowa, a na chodnikach nie będzie można parkować.

Wykonawcą jest firma ZUE S.A. Powinna zakońćzyć podzieloną na etapy inwestycję do grudnia 2022 r.