Elektrociepłownia Pomorzany nadal nie pracuje z pełną mocą. „Nie dotrzymuje parametrów i stale zaniża temperaturę nośnika grzewczego, co bezpośrednio prowadzi do zakłóceń, a nawet przerw w dostawach ciepła i ciepłej wody”, informuje Szczecińska Energetyka Cieplna.

Mieszkańcy Szczecina nie odczuwają jednak tych problemów, ponieważ ponownie zostało uruchomione źródło rezerwowe Szczecińskiej Energetyki Cieplnej, czyli Ciepłownia Rejonowa Marlicza. To ona właśnie uzupełnia braki z należącej do PGE Elektrociepłowni Pomorzany.

– Jako dostawca ciepła w Szczecinie jesteśmy odpowiedzialni za pracę systemu ciepłowniczego i dokładamy najwyższej staranności, aby system funkcjonował stabilnie i sprawnie, pomimo, iż producent nie dotrzymuje warunków zapewniających bezpieczeństwo energetyczne mieszkańcom Szczecina – mówi Danuta Misztal, Główny Specjalista ds. Marketingu i Komunikacji SEC-u.

PGE nie informuje, kiedy EC Pomorzany wróci do pełnej sprawności.

Jak zapowiada przedstawicielka SEC-u, mieszkańcy Szczecina, których dotknęła awaria PGE otrzymają stosowne bonifikaty. – Decyzją Prezesa Szczecińskiej Energetyki Cieplnej bonifikaty za brak dostaw ciepła w czasie awarii EC Pomorzany będą naliczane klientom automatycznie, bez konieczności składania wniosków w Biurze Obsługi Klienta – informuje Misztal. – Klienci, którzy nie zostaną uwzględnieni w rozliczeniach systemowo, prosimy aby zgłosili się do Biura Obsługi Klienta SEC w celu naliczenia bonifikaty.

Przypomnijmy, problemy w Elektrociepłowni Pomorzany z przerwami trwają od poniedziałku, 8 lutego.