Połączenie kilku ulic o dużym natężeniu ruchu i skomplikowany układ drogowy powodowały, że w tym rejonie dochodziło do kilkudziesięciu wypadków rocznie – zaznacza Hanna Pieczyńska, rzeczniczka ZDiTM. Już jesienią ma się to zmienić. Rusza przebudowa skrzyżowania ul. Wernyhory, Żołnierskiej, Mickiewicza i Reduty Ordona. Powstanie tam kolejne rondo.
- Po przebudowie będzie wygodniej, ale przede wszystkim zdecydowanie bezpieczniej – zapewnia Pieczyńska. Wyremontowane zostaną także chodniki oraz perony przystankowe (w tym przystanki autobusowo-tramwajowe), pojawi się nowa zieleń, mała architektura i oświetlenie. Projekt obejmuje także przebudowę torowiska tramwajowego wzdłuż ulic Żołnierskiej i Mickiewicza, na odcinku od ul. Samosierry do przejścia dla pieszych przed skrzyżowaniem z ul. Brzozowskiego.
Przebudowa rusza we wtorek, 7 czerwca.
Autobusy bez zmian
Jak informuje Pieczyńska, autobusy komunikacji miejskiej (linie 53, 60, 74, 75, 80 i 105) będą kursowały bez zmian. Utrzymany zostanie zarówno ruch na trasie Wernyhory – Reduty Ordona, jak i pomiędzy ul. Czorsztyńską a Mickiewicza.
Objazdy dla aut
Gorzej będą mieli pozostali kierowcy. Ruch kołowy w rejonie prowadzonych prac zachowany będzie jedynie wzdłuż jezdni północnej, pomiędzy ul. Brzozowskiego a Wernyhory, z wjazdem w ulicę Wernyhory. Zamknięte zostaną odcinek ulicy Janickiego oraz ulica Żołnierska pomiędzy Samosierry i Reduty Ordona.
- Objazd od strony centrum: możliwy będzie dojazd do ulicy Wernyhory i dalej dojazd do ulicy Żołnierskiej zapewniony będzie poprzez ulice Wernyhory – Klonowica i Żołnierską;
- Objazd od ulicy Czorsztyńskiej: od skrzyżowania z ul. Łukasińskiego, ulicami Łukasińskiego do Mickiewicza i dalej Wernyhory oraz Klonowica;
- Objazd od strony Krzekowa: ulicami Somosierry, Łukasińskiego do Mickiewicza;
- Objazd od Klonowica: ulicami Klonowica, Żołnierską, Somosierry, Łukasińskiego do Mickiewicza;p
- Objazd od Szerokiej: ulicami Szeroką, Sosabowskiego, Łukasińskiego do Mickiewicza.
Przez cały okres przebudowy będą jeździły także tramwaje. Na czas prac przystanki „Wernyhory” (w obu kierunkach) i „Brzozowskiego” (w kierunku centrum) dla linii 4, 5 i 7 zostaną przesunięte o kilkadziesiąt metrów. Przystanki „Wernyhory” zlokalizowane zostaną za skrzyżowaniem z ul. Somosierry, przystanek „Brzozowskiego” zlokalizowany zostanie na wysokości ul. Lelewela. Na odcinku od przystanku „Wernyhory” do przystanku „Brzozowskiego” ruch tramwajów będzie obywał się wahadłowo jednym torem.
Inwestycja będzie kosztowała blisko 10 mln złotych. 3 mln to dofinansowanie z Ministerstwa Rozwoju. Prace mają się zakończyć do 19 października tego roku.
Komentarze
1