Od środy, 25 sierpnia, na jezdni Estakady Pomorskiej w kierunku centrum miasta dla kierowców dostępny będzie tylko jeden z trzech pasów. Jadący w stronę śródmieścia będą mogli też skorzystać z przejazdu przez torowisko i jednego pasa wydzielonego „pod prąd” na jezdni wyjazdowej z centrum.
Podobna organizacja ruchu obowiązywała w ostatnich tygodniach na jezdni wyjazdowej z miasta. Teraz ciężar prowadzonych prac przenosi się na drugą nitkę, więc odwrócona zostanie również proporcja dostępnych dla kierowców pasów. Jak to wygląda w praktyce?
Ruch w stronę centrum
Kierowcy jadący w stronę Mostu Długiego mają do wyboru dwa pasy:
– jeden na jezdni północnej (czyli wjazdowej do centrum);
– jeden na jezdni południowej (normalnie wyłącznie wyjazdowej ze śródmieścia), aby się na niego dostać kierowcy będą musieli przejeżdżać przez torowisko tramwajowe na wysokości przystanku „Merkatora”, a później wracać na stałą trasę przy przystanku „Parnica”.
Ruch w stronę Basenu Górniczego
Dla kierowców wyjeżdżających z centrum udostępniono:
– dwa pasy ruchu na jezdni południowej (czyli wyjazdowej z centrum);
Przez najbliższe dwa dni (do czasu wprowadzenia nowej organizacji ruchu) możliwy jest też przejazd dwoma pasami ruchu jezdni wspomagającej w kierunku wyjazdowym z miasta.
Zmiany w ruchu wejdą w życie od godzin porannych, w środę, 25 sierpnia. Miasto na razie nie informuje jak długo będą obowiązywać.Prace przy przebudowie Estakady Pomorskiej mają potrwać co najmniej dwa lata (ruszyły w październiku 2020 r.). Wykonawcą jest firma Strabag, która otrzyma za nie 44,7 mln zł. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Estakada Pomorska to fragment ul. Gdańskiej na wysokości elektrociepłowni. Zbudowano ją w 1972 r., puszczając główny ruch górą, nad portowymi bocznicami kolejowymi. Dziś jest w złym stanie technicznym. Przebudowa obejmuje również jezdnie pomocnicze, które obsługują tereny usytuowane przy basenach portowych (strona północna) oraz obszary przemysłowe i ogrody działkowe położone pomiędzy Estakadą a rzeką Regaliczką i obszarem linii kolejowych (strona południowa).
Komentarze
8