Dwutygodniowa kampania informacyjna zachęcała do pracy w Szczecinie nie tylko mieszkańców zachodniopomorskiego, ale również osoby z sąsiednich województw. To nie koniec miejskich inicjatyw. Zatrzymać w mieście zdolnych pracowników, a także przyciągnąć nowych z zewnątrz, mają programy: „Dom dla absolwenta” oraz „Akademicki Szczecin”.
Efekty kampanii „Szczecin rekrutuje w liczbach
Podsumowując kampanię miasto chwali się liczbami. Wzięło w niej udział 61 rekrutujących firm. Stronę kariera.szczecin.eu, z odnośnikami do ofert pracy, odwiedziło przez dwa tygodnie około 20 tysięcy osób. Sama reklama wyświetlana w serwisach społecznościowych (Facebook, LinkedIn) dotarła do blisko 200 tysięcy osób. Przełożyło się to na większe zainteresowanie ofertą uczestniczących w kampanii pracodawców.
- Zdecydowaliśmy się wesprzeć kampanię, gdyż chcemy dotrzeć z naszymi ogłoszeniami do jak największej grupy kandydatów. - mówi Agata Wydmańska, rzecznik prasowy FIEGE, które reprezentuje Zalando, centrum dystrybucyjne w Gryfinie, zamierzające w ciągu najbliższego roku zatrudni tysiąc osób. - Pomimo tego że kampania trwała tylko 2 tygodnie, to efekty są już zauważalne. W porównaniu z poprzednimi miesiącami znacząco wzrosła liczba osób odwiedzających naszą stronę internetową oraz liczba przesyłanych aplikacji na oferowane przez nas stanowiska. Te liczby nadal rosną.
Pracownicy cały czas poszukiwani
To właśnie pojawianie się w obrębie szczecińskiego obszaru metropolitarnego centrów dystrybucyjnych Zalando oraz Amazon, światowych liderów branży e-commerce, było bodźcem do przeprowadzenia akcji zachęcającej do związania swojej zawodowej przyszłości ze Szczecinem. Poziom bezrobocia w mieście cały czas spada (obecnie poniżej 5 procent), a poza nowymi na rynku graczami, pracowników poszukują również firmy od dawna związane z regionem. Wiele z nich również uczestniczyło w kampanii „Szczecin rekrutuje”.
- W trakcie jej rwania zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania kandydatów zakładką „zostaw nam swoje CV”. W porównaniu do poprzednich tygodni, ilość zgłoszeń powiększyła się o około 60 procent – mówi Anna Miśko, dyrektor HR w home.pl.
- Dzwonią do nas osoby, żeby zapytać, czy prowadzimy rekrutację, czym się zajmujemy, pytają jak wygląda praca na produkcji, gdzie się mieści firma oraz jaką mamy stawkę. – dodaje Kinga Mejza, HR Manager z KK Wind Solutions.
Programy „Dom dla absolwenta” i „Akademicki Szczecin”
Zasadnicza część kampanii promocyjnej zakończyła się ostatniego dnia stycznia, ale znajdzie ona swój dalszy ciąg w innych inicjatywach realizowanych przez Miasto Szczecin.
W tym kwartale, we współpracy z STBS, uruchomiony zostanie program mieszkaniowy „Dom dla absolwenta”. Według jego założeń absolwenci najbardziej poszukiwanych na rynku pracy kierunków uczelni wyższych będą mogli wynająć na preferencyjnych warunkach komfortowe, wykończone „pod klucz” mieszkania. Ma to służyć nie tylko zatrzymaniu najzdolniejszych młodych ludzi w mieście, ale również przyciągnięciu utalentowanych pracowników z mniejszych miejscowości województwa. Oferta kampanii „Szczecin rekrutuje” wzbogaci również program „Akademicki Szczecin”.
Komentarze
11