BMW MINI Bońkowscy pokazują, że lokalne zaangażowanie jest dla nich niezwykle ważne. Za swoje wsparcie kultury w tym roku zostali nagrodzeni tytułem Mecenasa Kultury Szczecina. Dodatkowo włączają się w edukację. Pierwszy krok za nimi – w ogłoszonym konkursie na zaprojektowanie przestrzeni do wydawania samochodów zwyciężył projekt młodej studentki z Akademii Sztuki w Szczecinie.
Wyjątkowo to nie samochody były tego dnia najważniejsze. We wtorek, 31 maja, zainaugurowano działalność odmienionej sali do wydawania samochodów BMW w salonie BMW MINI Bońkowscy przy ul. Hangarowej 17. Jak podkreślała Dominika Bońkowska – współwłaścicielka BMW MINI Bońkowscy, wielką bohaterką wydarzenia była Aleksandra Waluk, studentka II roku studiów pierwszego stopnia na Wydziale Architektury Wnętrz i Przestrzeni Wirtualnej Akademii Sztuki w Szczecinie. To zwyciężczyni ogłoszonego w ubiegłym roku konkursu na zaprojektowanie wnętrza i wyposażenia pomieszczenia do wydawania samochodów BMW. Jego celem było wyłonienie projektu, który w najatrakcyjniejszy sposób przedstawi koncepcję nowej przestrzeni – w duchu „look & feel”, w której odbiór samochodu BMW będzie dla klientów jeszcze bardziej emocjonującym doznaniem.
Pierwsza taka inicjatywa BMW Polska. „Jesteście wzorem do naśladowania w Polsce”
Podczas uroczystego odsłonięcia nowo zaaranżowanej przestrzeni, w części oficjalnej wydarzenia nie zabrakło słów uznania dla autorki projektu, Aleksandry Waluk, studentki II roku architektury.
– O tym, że to jej projekt wygrał, zadecydowały kompleksowość, najlepsze zrozumienie idei konkursu i przygotowanie samej pracy konkursowej, w tym zaproponowanie konkretnych produktów z linkami do producentów, dostawców. Żaden projekt nie był tak dobrze przygotowany też w aspekcie wizualnym. Przede wszystkim projekt spełniał wszystkie kryteria, które ściśle określiliśmy. Miało to być realne wykonanie, również pod względem zadanego budżetu – podkreślają organizatorzy.
Dodatkowo słowa pochwały odebrało również samo BMW MINI Bońkowscy.
– Jako BMW Polska od dłuższego czasu obserwujemy inicjatywy, w jakie się angażujecie i bierzecie czynny udział w życiu Szczecina i myślę, że jesteście wzorem do naśladowania w Polsce – przyznał Mariusz Dunda, przedstawiciel BMW Group Polska odpowiedzialny za dział rozwoju sieci dealerskiej. – Wedle mojej wiedzy, to pierwsza taka inicjatywna, gdzie jest otwarty konkurs na zaprojektowanie przestrzeni w salonie. To przełomowe i innowacyjne podejście do biznesu. Czuć tutaj ducha bardzo silnego zaangażowania lokalnego.
Odmieniona przestrzeń sprawi, że klienci poczują się dopieszczeni
Na przyszłych właścicieli BMW, którzy już za chwilę cieszyć się będą swoimi nowymi autami, czeka teraz miejsce przytulne, a jednocześnie spełniające wszystkie wysokie standardy marki BMW.
– Pierwszy raz zetknęłam się z marką, która ma swój określony styl i to było wyzwanie, bo były elementy, które musiały zostać zachowane. Nie mogliśmy ruszyć podłogi, musiał zostać zachowany podział na przestrzeń dla klienta i przestrzeń dla auta. Pomieszczenie jest też dosyć wysokie, przez co sprawiało wrażenie hali, więc trzeba było dodać przytulności i kameralności – tłumaczy Aleksandra Waluk, autorka projektu.
– Z perspektywy dealera samochodowego sprawienie, by klient czuł się dobrze, jest jedną z ważniejszych strategii marketingowych – przyznaje Dominika Bońkowska. – Marketing tworzony np. przez pryzmat social mediów byłby niczym, gdyby wejście do obiektu tego nie odzwierciedlało. Ola ze swoim projektem trafiła w punkt, choć nie miała łatwo, bo jak wiadomo, na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy wzrosły koszty budowlane.
Szansa na sprawdzenie samego siebie. „Myślę, że dostałam skrzydeł. Będę teraz otwarta na nowe projekty”
Zarówno Dominika i Dariusz Bońkowscy, jak i obecna podczas wydarzenia Dziekan Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuki, Dominika Zawojska-Kuriata, podkreślali, że takie przedsięwzięcia, które dają młodym opcję poddania próbie swoich możliwości, są niezwykle cennym doświadczeniem.
– Myślę, że edukacja jest patrzeniem w przyszłość i robienie czegoś nawet małymi kroczkami jest ogromnym wsparciem. Na tej – z jednej strony bezpiecznej, a z drugiej już zmuszającej do wyjścia poza strefę komfortu – próbie, młodzi sprawdzają, czy to jest właśnie to, co chcą w życiu robić. Im wcześniej odpowiedzą sobie na to pytanie, tym lepiej – mówią Bońkowscy. – Chętnie byśmy zainspirowali instytucje, które szkolą młodych, żeby uruchamiały procesy styku, by młodzi ludzie poczuli się jak w realnym świecie. By przyszli architekci, po pierwsze sprawdzili, czy ten zawód to jest to, co chcą robić. I po drugie, by umieli – tak jak tu się zadziało – przekonać inwestora do realizacji projektu. Bo to nie jest wcale takie proste. Tę inicjatywę chcemy szeroko promować także wśród innych przedsiębiorców. Każdy chce mieć swój odrębny marketing, indywidualną tożsamość rynkową, stara się być w tym kreatywny i chce się wyróżnić, ale w tej dziedzinie będziemy radzi mając naśladowców, i będąc dla innych inspiracją.
– Udział studentów w konkursach i różnego rodzaju aktywnościach związanych z szeroko pojętym projektowaniem, przede wszystkim pozwala zdobyć doświadczenie, ale też uczy pokory. Studenci biorąc udział w konkursach, mogą też zaprezentować swoje możliwości projektowe, wzbogacać swoje doświadczenie i portfolio, dlatego jest to bardzo ważne, aby brać w nich udział, niekoniecznie zawsze dla wygranej, ale dla samego siebie. Świetnie oczywiście, jak pojawiają się sukcesy, jak w tym wypadku, czego z całego serca gratuluję! – dodaje Dominika Zawojska-Kuriata, która podkreśla, że studenci, zarówno podczas studiów licencjackich, jak i magisterskich, biorą udział w różnego rodzaju konkursach zarówno na własną rękę, jak i realizują tematy konkursowe podczas zajęć.
– Na studiach jestem ukierunkowana bardziej na przestrzeń mieszkalną, więc pomieszczenie do wydawania samochodów było czymś oryginalnym, nad czym trzeba było pomyśleć – mówi Waluk. – Jestem bardzo szczęśliwa, bo pierwszy raz mój plan nie pozostał tylko na papierze, nie poszedł do szuflady, a został zrealizowany. Myślę, że dostałam skrzydeł. To było nowym wyzwaniem i teraz będę otwarta na nowe projekty, nie tylko mieszkalne.
Laureatka otrzymała nagrodę pieniężną w wysokości 3000 zł, a także list gratulacyjny od BMW Group Polska, a nade wszystko ogromną promocje w mediach lokalnych, co na początku swojej zawodowej drogi nie jest bez znaczenia.
Poprzez realizację takich inicjatyw Dominika i Dariusz Bońkowscy zwracają szczególną uwagę na fakt, iż każde przedsiębiorstwo może mieć realny wpływ na rozwój młodych talentów. Szczególne ważne są działania i zaangażowanie lokalne. Zgodnie podkreślając, że jest to odpowiedzialność biznesu oraz jednocześnie inwestycja w przyszłość nas wszystkich.
Dealer BMW MINI Bońkowscy obecny jest w Szczecinie w dwóch salonach, pierwszy w Ustowie, drugi przy ul. Hangarowej. Kolejny salon zlokalizowany jest w Gorzowie Wlkp, a od stycznia firma rozpoczęła działalność serwisową i sprzedażową również w Koszalinie.
Komentarze
0