W połowie czerwca na jezdni północnej Estakady Pomorskiej dwa pasy zostaną przeznaczone do jazdy w kierunku centrum, a jeden pas do poruszania się „pod prąd” w kierunku prawobrzeża. Na jezdni południowej jeden pas będzie dla kierowców jadących na prawobrzeże, a pozostałe dwa pasy zostaną wyłączone z ruchu.
Właśnie dobiegają końca prace na dwóch skrajnych pasach obu jezdni Estakady Pomorskiej. Dlatego w połowie czerwca nastąpi przepięcie ruchu na wyremontowane fragmenty obiektu.
Nowa organizacja ruchu może na początku stwarzać kłopoty, zwłaszcza kierowcom jadącym w stronę prawobrzeża. Będzie można bowiem wybrać pas na jezdni południowej lub skorzystać z tymczasowego przejazdu przez torowisko na wysokości przystanku Parnica i pojechać pasem na jezdni północnej, przeznaczonej normalnie wyłącznie do ruchu w przeciwnym kierunku. Na wysokości przystanku Merkatora będzie kolejny przejazd przez torowisko tramwajowe, pozwalający wrócić na jezdnię południową.
Dokładny termin wprowadzenia nowej organizacji ruchu nie jest jeszcze znany.
Prace przy przebudowie Estakady Pomorskiej mają potrwać co najmniej dwa lata (ruszyły w październiku 2020 r.). Wykonawcą jest firma Strabag, która otrzyma za nie 44,7 mln zł.
Co obecnie dzieje się na placu budowy?
- Na jezdni południowej estakady trwa betonowanie kapy chodnikowej. Równolegle prowadzone są prace z układaniem żywicy na kapach na odcinkach wcześniej wybetonowanych. W najbliższym czasie montowane będą barieroporęcze oraz układany będzie asfalt lany. Pod estakadą kontynuowane są roboty polegające na wzmacnianiu konstrukcji betonowej obiektu – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie. - Na północnej jezdni wspomagającej, realizowane są prace przy usuwaniu kolizji energetycznych, korytowaniu i wzmocnieniu podłoża pod konstrukcję drogi. Prace toczą się także na obiekcie nad bocznicą kolejową, gdzie wykonywana jest prefabrykacja zbrojenia dla wzmocnienia stropu.
Estakada Pomorska to fragment ul. Gdańskiej na wysokości elektrowni. Zbudowano ją w 1972 r., puszczając główny ruch górą, nad portowymi bocznicami kolejowymi. Inwestycja obejmuje również jezdnie pomocnicze, które obsługują tereny usytuowane przy basenach portowych (strona północna) oraz obszary przemysłowe i ogrody działkowe położone pomiędzy Estakadą a Rzeką Regaliczką i obszarem linii kolejowych (strona południowa).
Obiekt był już w złym stanie technicznym i wymagał remontu.
Komentarze
12