Wszystko w ramach przebudowy ul. Szafera. Prace drogowe koncentrują się tam obecnie w rejonie skrzyżowania z ulicą Modrą.

Na wybudowanych już odcinkach nowego ronda kładzione są kolejne warstwy nawierzchni jezdni. Kończą się też prace brukarskie, a część nowej infrastruktury juz jest gotowa.

Dla kierowców i pasażerów

– Na ulicy Szafera zamontowane są już bariery drogowe oraz 25 wiat przystankowych. Zakończono prace nad siecią trakcyjną i zamontowano oraz zasypano zbiorniki prefabrykowane. Gotowe są nawierzchnie betonowe na pętli autobusowej oraz nasadzenia drzew i krzewów. Trwają przygotowania do przejazdu technicznego po nowym torowisku, a to zwiastuje już zbliżający się koniec prac zasadniczych – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Ulica powinna zostać otwarta we wrześniu. Szafera ma teraz dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Pas rozdzielający jezdnie zajęło torowisko, prowadzące do nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy Netto Arenie. Powstały cztery ronda: przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego; przy skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego; przy skrzyżowaniu z ul. Romera i ul. Modrą; przy skrzyżowaniu z ul. Modrą i ul. Szeroką.

Będzie też zieleń

Wzdłuż nowej ulicy pojawia się coraz więcej zieleni. Wykonano bowiem liczne nasadzenia, które mają nieco ożywić betonowy krajobraz nowej inwestycji.

– To spowoduje, że spacer wzdłuż szpaleru drzew będzie o wiele przyjemniejszy, a rośliny odgrodzą chodnik i ścieżkę rowerową od jadących samochodów. Na całej inwestycji nasadzonych zostanie łącznie 268 drzew, 61 433 krzewów, 1 618 traw ozdobnych oraz 120 pnączy – wylicza Hanna Pieczyńska.

Koszt przebudowy ul. Szafera to 125 mln zł. Wykonawcą jest firma Eurovia Polska.