Jeśli prowadzisz sklep internetowy i nie jesteś pewien, czy Twoja domena spełnia wszystkie wymagania wyszukiwarki Google, to warto przeprowadzić audyt SEO. Głównym celem każdej osoby zajmującej się pozycjonowaniem jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Jeśli pozycja nie ulega poprawie lub wręcz jej pozycja w rankingu spada, należy sprawdzić czy jest odpowiednio zoptymalizowana. Pomaga w tym właśnie audyt.

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO to bardzo szczegółowa analiza witryny. Głównym celem audytu jest oczywiście wykrycie wszelkich błędów, które obniżają pozycję strony WWW w wyszukiwarce. Audyt SEO przeprowadza się również po to, aby sprawdzić, czy strona spełnia wszystkie wymogi wyszukiwarki, czyli w tym przypadku Google. Audyt bada nie tylko elementy on-page, czyli takie, które znajdują się na stronie, ale także off-page, czyli znajdujące się poza stroną. Audyt kończy się przygotowaniem przez osobą zajmującą się pozycjonowaniem witryny raportu, w którym zawarte są jego wyniki znajdują się w nim informacje, jakie błędy znajdują się na stronie i jak należy je zlikwidować. W raporcie może być zawarta również propozycja nowej strategii. 

Co zawiera audyt SEO?

Aby audyt SEO był skuteczny i przyniósł korzyści, musi zawierać wszystkie niezbędne elementy. W końcu to audyt ma wykryć wszystkie błędy na stronie, które obniżają jej pozycję w rankingu. Należy podkreślić, że audyty mogą się nieco od siebie różnić. Wszystko zależy od tego czego dokładnie audyt dotyczy sklepu internetowego czy strony wizytówki. Wyróżnić jednak możemy podstawowe elementy, które powinny znaleźć się w każdym audycie SEO. Oto one: 

  • dokładna analiza dotychczasowej widoczności witryny,
  • analiza linków przychodzących, 
  • ocena linkowania wewnętrznego, 
  • analiza i ocena skuteczności słów kluczowych, 
  • ocena treści znajdującej się na stronie, 
  • szybkość ładowania się witryny,
  • ocena indeksowania strony, 
  • analiza adresów URL,
  • analiza konkurencji,
  • analiza jakości obrazów występujących na stronie. 

Warto dodać, że audyt SEO warto wykonywać regularnie. Wykrycie wszystkich błędów już na samym początku pozwala uniknąć poważniejszych błędów w przyszłości i na bieżąco wprowadzać na stronie zmiany. 

Po co przeprowadza się audyt SEO?

Osoba, która zajmuje się projektowaniem witryny, nie zawsze wie, na jakie elementy powinna zwrócić uwagę, aby pozycjonowanie było skuteczne. Takie błędy mogą przyczynić się do niewykorzystania potencjału, który drzemie w danej stronie WWW. Właśnie dlatego warto przeprowadzić audyt SEO, aby zdiagnozować wszystkie błędy i  wprowadzić niezbędne zmiany, które mają wpływ na proces optymalizacji witryny i jej promocję w wyszukiwarce. 

Czy audyt SEO zlecić agencji?

Jeśli chcesz, aby audyt SEO był przeprowadzony rzetelnie, najlepiej zlecić to zadanie specjalistom. Agencja SEO to najlepszy wybór. Dlaczego? Specjaliści SEO nie tylko przeprowadzą audyt i wskażą istniejące na stronie błędy, ale także dadzą wskazówki, jak zlikwidować te błędy i unikać ich w przyszłości, Dodatkowo pozycjoner przedstawi nową strategię, która umożliwi skuteczne pozycjonowanie strony, które zapewni wysoką pozycję rankingu, a o to przecież nam chodzi.