Niektórzy w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności ich uregulowania w ciągu 24 godzin. ZUS przypomina, że nie wysyła maili do swoich klientów z informacją o rozliczeniach składkowych.

 

Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu, który wyświetla się jako alert@zus.pl.

– Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci ZUS-u nie otrzymują informacji o rozliczeniach składek czy nadpłatach, ani też żadnych wezwań do zapłaty. W ten sposób ZUS kontaktuje się jedynie z tymi, którzy mają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę korespondencji – przypomina Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS.

Jednocześnie ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na takie maile, a w szczególności nie otwierać załączników. Wiadomości tego typu najczęściej mają zainfekować komputer lub uzyskać dostęp do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

W sytuacji, w której ktokolwiek ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, można skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub z Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 albo pod adresem mailowym: cot@zus.pl.