W miejscu pękniętych spawów montowane są wstawki szynowe. Prace mają zakończyć się w pierwszej połowie grudnia.

Wykonawcą prac jest firma Stanled I sp. z o.o., która otrzyma za nie 889 tys. zł. Do wykonania są 34 wstawki szynowe o długości ok. 6 metrów. 19 sztuk w konstrukcji bezpodsypkowej i 15 w w konstrukcji podsypkowej. Wykonawca zobowiązał się wykonać prace przy zachowaniu odpowiedniego reżimu technologicznego.

Pęknięcia na odcinku od Mostu Długiego w kierunku pętli Turkusowa pojawiały się wielokrotnie. Najwięcej na fragmencie, który wykonał Energopol Szczecin, a później musiał naprawiać szyny zgodnie z warunkami gwarancji. Mimo to, wciąż powstają kolejne usterki.

– Wady toru zostały wykryte i skatalogowane podczas bieżących przeglądów, które odbywają się cyklicznie na całej długości sieci torowej w Szczecinie. Pęknięcia po wykryciu, zostały odpowiednio zabezpieczone i w żaden sposób nie stanowiły zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu tramwajów na przedmiotowym odcinku – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich.

Na razie tramwaje nie jeżdżą po opisywanym odcinku. To ze względu na remont skrzyżowania przed Mostem Długim. Według ostatnich zapowiedzi powinny jednak wrócić na przełomie października i listopada.