Prace na pętli Głębokie posuwają się do przodu. Wykonawca właśnie rozpoczął wyburzanie starego budynku socjalno-kasowego. Roboty budowlane toczą się również na pozostałym terenie rozległej inwestycji.

Wraz z początkiem sierpnia, kiedy pętla Głębokie została zamknięta dla tramwajów, wykonawca przystąpił do kolejnego etapu prac. Rozebrane zostało stare torowisko, zdemontowano podkłady oraz szyny tramwajowe.

Jak informuje Piotr Zieliński z Urzędu Miasta, aktualnie trwa budowa nowego układu drogowo-tramwajowego. Robotnicy rozpoczęli również rozbiórkę starego budynku socjalno-kasowego. Zastąpi go nowy obiekt z poczekalnią i pomieszczeniami socjalnymi dla motorniczych, kierowców i pozostałych pracowników.

Co się zmieni?

Głównym celem budowy węzła Głębokie jest przebudowa skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową na czterowlotowe rondo turbinowe. Obok powstanie nowy parking. Gruntowny remont przejdzie ul. Kupczyka (na odcinku 1, 8 km), przebudowane zostaną też krótsze fragmenty al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej. Diametralnie zmieni się pętla tramwajowo-autobusowa. Poza peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej przewidziano na niej miejsca postojowe kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego i budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Na terenie pętli zamontowanych zostanie 8 dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury, takie jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Węzeł zostanie wyposażony w System Informacji Pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne.

Jeszcze 1,5 roku prac

Inwestycja kosztować będzie 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Za jej realizację odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Na wykonawcę wybrano firmę Strabag. Węzeł Głębokie powinien być gotowy do końca 2021 r.