Trwają rozmowy z ostatnim najemcą, który ulokuje się w rozbudowywanym Centrum Handlowo-Rozrywkowym Galaxy. Podczas planowanego w listopadzie otwarcia wynajęte ma być 100% powierzchni. Łącznie funkcjonować będzie tam 176 sklepów i punktów usługowych.

Spółka Echo Investment ujawniła kolejne marki, które pojawiają się w rozbudowanej części galerii handlowej. Pierwszy w Polsce regularny sklep otworzy tam Tefal Home & Cook, jedna z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek sprzętu gospodarstwa domowego. W branży AGD znana jest również marka Le Creuset, z którą też już podpisano umowę najmu.

Aż 1600 m kw. zajmie salon Media Expert, oferujący produkty z branży RTV, AGD i multimediów. W październiku poznaliśmy również nazwy kolejnych marek modowych, które ulokują się w nowej części Galaxy. Są to: Puma oraz Medicine.

Już wcześniej wiadomo było, że pojawi się salon Forever 21, jednej z najbardziej znanych amerykańskich „sieciówek” odzieżowych, która w tej chwili ma w Polsce tylko 3 sklepy: w Warszawie, Poznaniu i Łodzi.



Pozostali znani od dawna najemcy to: Cukiernia Sowa, Mohito, Aldo, Smyk, Duka, Reserved, Lavard, House, Giacomo Conti, Lancerto, Starbucks, Homla, Go Sport, Deichmann, Kubenz, Rossmann, Świat Zabawek, Maurizio Benttoni, Sizeer, K-Beauty101, Świat Książki.

-  W planie wynajmu tego obiektu mieliśmy dwa główne założenia: zaprojektować ciekawy i uzupełniający się miks najemców, przyciągnąć atrakcyjne marki oraz wynająć projekt w 100% jeszcze przed otwarciem. To ostatnie zadanie wcale nie jest łatwe, biorąc pod uwagę nasycenie ofertą i rosnące wymagania sieci handlowych. Negocjacje, przygotowywanie umów, wybór lokali i wszystkie kwestie związane z całym procesem komercjalizacji, zajmują co raz więcej czasu i wymagają dużego zaangażowania – mówi Michał Banasik, senior leasing manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.

Sercem nowej części Galaxy będzie atrium z przeszkloną kopułą o średnicy 42 metrów. Właściciele centrum podkreślają, że będzie ona większa niż kopuła Reichstagu. Ma to być miejsce spotkań szczecinian.


W ramach przebudowy odświeżono również elewację Galaxy. Do jej wykonania wykorzystano 9,2 tys. m kw. szklanych okładzin, 1,5 tys. m kw. okładzin włókno – cementowych, 300 m kw. okładzin kamiennych oraz 2,4 kilometra ledów.

Łączny koszt rozbudowy Galaxy to ok. 140 mln zł. Powierzchnia handlowa centrum zwiększy się do 60 tys. m. kw. Powstanie około 500 nowych miejsc pracy.