Autobusy i tramwaje zatrzymujące się na każdym przystanku, również tym „na żądanie”, brak możliwości zakupu biletu u kierowcy i wakacyjne rozkłady jazdy – takie zmiany wprowadzono w funkcjonowaniu szczecińskiej komunikacji miejskiej z powodu koronawirusa.

„Prosimy o niekorzystanie z pierwszych drzwi”

Od dzisiaj, tj. 12 marca, nie można zakupić biletów komunikacji miejskiej u prowadzących pojazdy. ZDiTM prosi również, by ograniczyć korzystanie z kas, a bilety najlepiej kupować w biletomatach albo przez aplikacje mobilne.

– Prosimy także o niekorzystanie z pierwszych drzwi i ograniczenie kontaktu z kierowcami i motorniczymi. Ta decyzja wynika z troski o zdrowie pracowników spółek, którzy każdego dnia mają potencjalny kontakt z tysiącami osób – apeluje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM.

Wakacyjne rozkłady jazdy

Z uwagi na zawieszenie zajęć dydaktycznych w szkołach od najbliższego poniedziałku, 16 marca, do środy, 25 marca, włącznie będą obowiązywały rozkłady jazdy takie, jak w ferie i wakacje. To oznacza zawieszenie kursów linii 109 i 110. Na liniach 901, 904 i 908 nie będą wykonywane kursy realizowane w dni nauki w szkołach, a na linii nr 111 obowiązywać będzie rozkład jazdy ważny w okresie wolnym od nauki w szkołach. Z kolei linia 74 kursować będzie tylko do przystanku Łukasińskiego Ogrody, autobusy będą odstawać do planowanej godziny odjazdu w kierunku Bezrzecza.

Autobusy i tramwaje zatrzymają się na każdym przystanku

Ponadto do odwołania pojazdy komunikacji miejskiej będą się zatrzymywały na każdym przystanku. – Do odwołania na wszystkich liniach tramwajowych i autobusowych, w tym nocnych, wszystkie przystanki są przystankami stałymi. Prowadzący pojazdy mają obowiązek zatrzymywania się na każdym przystanku i otwierania wszystkich drzwi – informuje Pieczyńska.

ZDiTM zwraca się także z prośbą do mieszkańców o zminimalizowanie kontaktów z pracownikami Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Zalecamy kontakt telefoniczny lub mailowy z poszczególnymi działami. Korespondencja powinna być wysyłana pocztą, za pomocą platformy ePuap lub umieszczana w skrzynce podawcze zlokalizowanej przy Biurze Obsługi Interesantów – mówi rzeczniczka ZDiTM, dodając, że godziny i forma funkcjonowania BOI oraz kas biletowych może ulec zmianie.