Rozpoczyna się przebudowa śródmiejskiego odcinka al. Wojska Polskiego. Pierwsze utrudnienia dla kierowców pojawią się w piątek, 17 września. Zamknięty zostanie wówczas odcinek od ul. Jagiellońskiej do pl. Zgody, które stanie się rondem.

 

Pierwszy etap prac budowlanych ma być najmniej uciążliwy i obejmie środkowy fragment śródmiejskiej części al. Wojska Polskiego. Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona w piątek, około godziny 18:00. W poniedziałek ma rozpocząć się frezowanie nawierzchni.

– Zamkniętym odcinkiem przejechać będą mogły tylko pojazdy komunikacji miejskiej. Na placu Zgody obowiązywać będzie tylko ruch okrężny. W godzinach 23:00-7:00 będzie możliwość wjazdu pojazdów z zaopatrzeniem. Wykonawca zapewni dojazd do bram wjazdowych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Te zmiany wymuszą również korekty na ul. Jagiellońskiej, w kierunku skrzyżowania z al. Wojska Polskiego. Wyłączony z ruchu zostanie tam dotychczasowy pas do jazdy na wprost. Z prawego pasa będzie można jechać na wprost dalej ul. Jagiellońską oraz w lewo w al. Wojska Polskiego.

Objazd zamkniętego fragmentu al. Wojska Polskiego został wyznaczony ciągiem al. Piastów i ul. Krzywoustego.

Zamiast „autostrady” będzie uspokojenie ruchu

Al. Wojska Polskiego po przebudowie ma stać się przyjaźniejsza dla pieszych. Zaplanowano szerokie chodniki i nowe nasadzenia zieleni (m.in. rozrośnięte już platany). Dla kierowców pozostanie po jednym pasie ruchu w każdą stronę z ograniczeniem prędkości do 30 km/h i parking na 173 miejsca na środku alei. Zaplanowano dwa nowe ronda - na pl. Zgody i na skrzyżowaniu z ul. Jagiellońską.

Prace obejmą też fragment ul. Jagiellońskiej (w kierunku al. Piastów) i ul. Śląskiej (od. ul. Więckowskiego do drogi wewnętrznej za budynkami mieszkalnymi Spółdzielni Mieszkaniowej „Śródmieście”). W miejscu dawnej „ściany płaczu” powstanie nowa fontanna. Wszystko według projektu pracowni Archaid, która wygrała w miejskim konkursie architektonicznym.

Prace mają zająć 2 lata. Ich wykonawcą jest Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Wartość kontraktu to 80 mln zł.