W okolice węzła Granitowa dostarczono już wszystkie segmenty, które po scaleniu stworzą nową przeprawę. Powstanie ona w miejscu dawnego mostu im. 1 Armii Wojska Polskiego, tuż obok zbudowanego w 2008 r. Mostu Gryfitów, przejmując ruch samochodowy w jednym kierunku.

Poszczególne części składowe mostu były prefabrykowane na terenie Stoczni Szczecińskiej Wulkan i docierały do Podjuch drogą wodną.

Ostatni z segmentów powstającego mostu, został przetransportowany na miejsce montażu w miniony piątek. Po podniesieniu i ustawieniu elementu, w najbliższych dniach rozpocznie się scalanie całej konstrukcji. Prace potrwają kilka dni – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Nowy most będzie konstrukcją trójprzęsłową o długości ponad 227 metrów i szerokości 15 metrów. Docelowo prowadzić będzie po nim jezdnia w stronę Dziewoklicza (w ciągu ul. Krygiera).

Przeprawa powstaje w ramach budowy węzła Granitowa. Równolegle na terenie inwestycji realizowane są prace brukarskie, trwa również przebudowa wiaduktu nad linią kolejową 428.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras S.A. Prace są już mocno opóźnione. Według pierwotnych ustaleń nowa infrastruktura miała być gotowa we wrześniu 2020 r.

Koszt wszystkich prac to ponad 114 mln zł, z czego 72 mln zł pochodzą z dofinansowania unijnego. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.