W poniedziałek otwarto koperty z ofertami przetargowymi. Z pięciu propozycji, trzy mieszczą się w budżecie przygotowanym przez miasto. Najniższa opiewa na 259 mln zł. Początek robót najszybciej za kilka miesięcy.

Planowana inwestycje obejmie wraz z ul. Kolumba również: ul. Chmielewskiego, ul. Smolańską, pętlę Pomorzany, al. Powstańców Wielkopolskich, ul. Dworcową, ul. Nową i Nabrzeże Wieleckie. Głównym celem jest modernizacja torowisk, ale wszędzie tam, gdzie nie są one wyodrębnione, wyremontowana zostanie cała ulica.

Ponad ćwierć miliarda

W przetargu na wykonawcę wpłynęło 5 ofert. Miasto zamierza wydać na ten cel maksymalnie 272 mln zł. Najatrakcyjniejsza cenowo jest propozycja spółki Torpol – 259 mln zł. To firma znana w Szczecinie m.in. z prowadzonej właśnie przebudowy infrastruktury kolejowej w porcie.

W miejskim budżecie zmieściły się jeszcze oferty: ZUE S.A. (261 mln zł) i Roverpol Sp. z.o.o. (267 mln zł). Wyżej wyceniły swoją pracę: Budimex S.A. (274 mln zł) i Trakcja S.A. (292 mln zł).

- Przed nami dokładna weryfikacja ofert, a następnie kontrola uprzednia unijna, zatem na wynik i podpisanie umowy będzie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie, która odpowiada za tę inwestycję.

Prace zajmą 2 lata

Po podpisaniu umowy, wybrany wykonawca będzie miał 720 dni na realizację inwestycji. Całe zadanie dofinansowane jest z Unii Europejskiej, dlatego powinno być rozliczone do końca 2023 r.

Przebudowa ul. Kolumba i al. Powstańców Wlkp. jest częścią olbrzymiego projektu modernizacji torowisk w całym mieście. Zakończono już prace na pl. Szarych Szeregów i węźle Wyszyńskiego, trwa przebudowa torowisk (a w niektórych miejscach całych ulic) na odcinku od pl. Żołnierza do Dworca Niebuszewo.