Chodzi o zamkniętą od wczoraj jezdnię drogi S3 w rejonie Goleniowa. To w związku z rozpoczynającą się przebudową mostów na rzece Inie.

Jak informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mosty na obwodnicy Goleniowa w ciągu S3 zostaną zmodernizowane w ramach realizacji drogi na odcinku Miękowo-Rzęśnica. Obiekty muszą uzyskać klasę nośności A, taką jaka powinna obowiązywać na drogach ekspresowych.

Wykonanie tych robót wymaga zamknięcia jednej jezdni i skierowanie ruch pojazdów w dwóch kierunkach na przeciwległą jezdnię. Zmiany wprowadzono w miniony poniedziałek. Wyłączona z ruchu jest jezdnia w kierunku Świnoujścia (wschodnia), pojazdy poruszają się w dwóch kierunkach jezdnią w kierunku Szczecina (zachodnią).

- Ta organizacja ruchu będzie obowiązywała do listopada tego roku, wówczas nastąpi przełożenie ruchu na przebudowaną już nitkę i rozpoczęcie robót na tej po której obecnie odbywa się ruch – zapowiada rzecznik GDDKiA.

Co to za mosty?

Mosty przez rzekę Ina powstały w II połowie lat 70. ubiegłego wieku w ramach budowy ówczesnej drogi E-14 od węzła Rzęśnica do Goleniowa. Jak zaznacza Grzeszczuk, wybudowano je według wówczas obowiązujących norm, które nie przystają do obecnych wymagań dla dróg ekspresowych. W ramach robót przewidziano rozbiórkę ustroju nośnego mostu. Istniejące filary i przyczółki zostaną wzmocnione i na nich zostanie wykonany nowy ustrój nośny z belek prefabrykowanych.

Dużo więcej prac

Roboty te są jednym z elementów realizacji drogi S3 na odcinku Miękowo-Rzęśnica. Prace na tym odcinku obejmują również budowę dużego górnego przejścia dla zwierząt na południe od węzła Goleniów Południe, likwidację skrzyżowania w Kliniskach Wielkich wraz z budową nowego węzła drogowego Kliniska oraz przebudowę węzła drogowego Rzęśnica. Wzdłuż większości trasy powstaną drogi dojazdowe, a cała droga zostanie wygrodzona siatkami.

Zakończenie wszystkich robót planowane jest na kwiecień 2021 roku.