Zamknięta część ul. Zaleskiego i utrudnienia na skrzyżowaniu tej ulicy z al. Wojska Polskiego. Od poniedziałku, 12 lipca, w okolicy węzła Łękno na kierowców czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu.

Ul. Zaleskiego zostanie zamknięta na odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Wyspiańskiego.

– Na odcinku od wjazdu do stacji paliw do istniejącego tymczasowego przejazdu przez torowisko przy skwerze im. T. Badetki, ruch kołowy zostanie skierowany na jezdnię południową i będzie odbywał się dwukierunkowo. Prędkość zostanie ograniczona do 40 km/h. Przeciwne kierunki ruchu zostaną wydzielone oznakowaniem poziomym. Na wysokości ulicy Zaleskiego zostanie wyznaczone tymczasowe przejście dla pieszych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Zalecane objazdy

Kierowcy będą musieli korzystać z objazdów, pozwalających ominąć zamknięty fragment ul. Zaleskiego. Z al. Wojska Polskiego do ul. Słowackiego dojadą ulicami Piotra Skargi i Wyspiańskiego. Z ul. Słowackiego do al. Wojska Polskiego zalecana jest droga przez ul. Papieża Pawła II i ul. Arkońską.

Węzeł Łękno to duża inwestycja, polegająca na budowie kolejnego fragmentu trasy średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowie linii kolejowej, budowie skrzyżowania z al. Wojska Polskiego i stworzenia przy nim centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Co obecnie dzieje się na placu budowy?

Prace brukarskie, torowe i mostowe

– W minionych dniach, w ramach robót drogowych, prowadzono prace brukarskie wzdłuż ul. Sienkiewicza i Lindego i Al. Wojska Polskiego, zakładano także krawężniki wzdłuż jednej z łącznic obwodnicy. Wykonywane było także korytowanie pod budowę parkingu przy ul. Jasienicy. W ramach robót mostowych, wykonawca prowadził prace przygotowawcze pod wykonanie warstw antykorozyjnych wiaduktu. Na ścianach przyczółka oraz murów oporowych układana była powłoka zabezpieczająca, tzw. antygraffiti. Prace realizowano również przy budowie torowiska tramwajowego. Wykonywane było wiercenie pod kotwy, wykonywana była podlewka z żywicy. Z kolei w ramach robót torowych prowadzono prace polegające na wyrównaniu przebiegu i płaszczyzny toru kolejowego – relacjonuje Piotr Zieliński.

Łączny koszt prowadzonych prac to ok. 140 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rover Infraestructuras S.A. i Roverpol Sp. z.o.o.