J.W. Construction w rejonie ulic Druckiego-Lubeckiego i ks. Blizińskiego zbuduje kompleks biurowo-magazynowy, składający się z 3 hal o łącznej powierzchni około 80 tys. mkw. Pierwsza ma być gotowa pod koniec 2019 r.

Centrum logistyczne powstanie na postoczniowych terenach, które warszawski deweloper kupił w 2007 r. od syndyka masy upadłościowej Stoczni Szczecińskiej Porta Holding S.A. Za 20 hektarów zapłacił 32,4 mln zł. Duża część tych terenów znajduje się w dolinie pod wiaduktem w ciągu ulicy Druckiego-Lubeckiego. To miejsce po wojnie zyskało złą sławą, a opowieści o licznych napadach (dziś trudne do potwierdzenia) utrwaliły miejską legendę o „dolinie śmierci”.

Budowa ruszy wiosną

Przygotowaniem do realizacji inwestycji była rozbiórka masywnego schronu w okolicach ul. Kołobrzeskiej. Wkrótce mają się rozpocząć prace budowlane.

- Obecnie wystąpiliśmy o warunki zabudowy, pozwolenia na budowę spodziewamy się na przełomie I i II kwartału 2019 roku, wkrótce po jego otrzymaniu rozpoczniemy budowę pierwszej hali. W miarę sukcesów w komercjalizacji będziemy stawiać kolejne – docelowo planujemy stworzenie trzech obiektów magazynowych. Realizując je, chcemy być otwarci na rynek oraz potrzeby klienta, również lokalnego – mówi Małgorzata Ostrowska, członek zarządu J.W. Construction Holding S.A.

Jest zapotrzebowanie

Nowoczesne hale magazynowe mają wykorzystywać różnorodne technologie składowania i planowania procesu dystrybucji towarów. Inwestor podkreśla, że zapotrzebowanie na taką infrastrukturę jest duże i nie będzie problemu ze skomercjalizowaniem obiektów, czy to przez firmy o kapitale rodzinnym, jak i zagranicznym. Decydujące ma być położenie blisko zachodniej granicy, gdyż prawie jedna trzecia polskich towarów eksportowana jest do Niemiec.

– Bacznie obserwujemy rynek logistyczny i jego dynamiczny rozwój, dlatego zdecydowaliśmy się zdywersyfikować naszą działalność deweloperską o ten sektor – podkreśla Małgorzata Ostrowska.

Czy to dobra lokalizacja?

J.W. Construction jako atut inwestycji podaje jej umiejscowienie w odległości 10 km od centrum Szczecina, 50 km od lotniska w Goleniowie oraz dostęp do autostrady A6 prowadzącej do Berlina. Krytycy tej lokalizacji zauważają jednak, że samochody ciężarowe zmierzające do nowych hal będą musiały przejechać przez miasto, a znajdujące się w złym stanie ulice w okolicach stoczni zostaną jeszcze bardziej zniszczone.

Spółka J.W. Construction prowadzi już w Szczecinie hotel Dana i buduje obok wysokościowiec Hanza Tower. Planuje też realizację apartamentów nad Odrą, u zbiegu ul. Energetyków i Celnej, w pobliżu Mostu Długiego.

ZOBACZ TEŻ: Betonowy kolos z rozprutymi „wnętrznościami”. Trwa rozbiórka poniemieckiego schronu [foto]

ZOBACZ TEŻ: W tym miejscu ma powstać kompleks apartamentów z mariną

ZOBACZ TEŻ: Dolina śmierci w Szczecinie. To miejsce zyskało „szczególnie złą sławę”