Rozpoczął się kolejny etap budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Arkońskiej i al. Wojska Polskiego. W związku z tym od soboty, 13 października, tramwaje linii 1 i 9 kursują skróconymi trasami, a w zamian uruchomiona została zastępcza linia autobusowa 809.

Linie tramwajowe 1 i 9 od 13 października kursują na skróconej trasie Zajezdnia Pogodno – Potulicka, powrót Potulicka – Unii Lubelskiej (do Zajezdni Pogodno jako przejazd techniczny) wg specjalnego rozkładu jazdy, bez zmiany częstotliwości. Głównym punktem przesiadkowym na zastępczy autobus jest przystanek Unii Lubelskiej.

Zastępcza linia autobusowa 809 kursuje ulicami: Żołnierska – Wernyhory – Klonowica – Unii Lubelskiej – al. Wojska Polskiego – Zegadłowicza – Kąpieliskowa.

Na trasie linii 809 uruchomione zostaną przystanki:

- Głębokie Kąpieliskowa (nr 39711) przystanek końcowy

- Głębokie (nr 31731, 37141)

- Kasyno „nż” (nr 31611, 31612)

- Goplana „nż” (nr 31511, 31512)

- Tor Kolarski „nż” (nr 31411, 31412)

- Spacerowa „nż” (nr 31311, 31312)

- Zajezdnia Pogodno (nr 31213, 31216)

- Unii Lubelskiej (nr 31113, 31131)

- Unii Lubelskiej Szpital (nr 32011, 32012)

- Zawadzkiego Kościół (nr 32121, 32141)

- Klonowica Zajezdnia (nr 32621, 32622)

- Wernyhory (nr 30311) przystanek dla wysiadających - końcowy

- Wernyhory (nr 30341) przystanek tramwajowo-autobusowy, dla wsiadających

- Wernyhory (nr 30351) przystanek techniczny - bez pasażerów

Linia 809 kursować będzie z częstotliwością:

W dni powszednie: w godz. 05:00-09:00 oraz 14:00-18:00 co 6 minut; w godz. 09:00-14:00 i 18:00-20:00 co 12 minut; w godz. od 20:00-23:00 co 20 minut

W soboty: w godz. 09:00-18:30 co 12 minut; w godz. 05:00-09:00 oraz 18:30-23:00 co 20 minut

W dni świąteczne: w godz. 11:00-18:30 co 12 minut; w godz. 05:00-11:00 oraz 18:30-23:00 co 20 minut

W Nowy Rok, Wielkanoc, Boże Narodzenie: w godz. 11:00-18:00 co 20 minut; w godz. 05:00-11:00 oraz 18:00-23:00 co 24 minuty

Prace mają potrwać kilka miesięcy. Na razie nie wiadomo, kiedy tramwaje znów będą dojeżdżać na pętlę przy Głębokim. O tempie prac przesądzą warunki atmosferyczne w najbliższych tygodniach. - Przy spawaniu torów musi zostać zachowany reżim technologiczny. Możliwe jest ono przy temperaturze 15-20 stopni – tłumaczy Krystian Wawrzyniak, prezes miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.