Za półtora roku szersza ul. Szafera z torowiskiem, a obok pętla tramwajowo-autobusowa W poniedziałek (21 października) podpisano umowę na przebudowę ul. Szafera. Wykonawca – firma Eurovia Polska – ma od tego dnia 18 miesięcy na zakończenie wszystkich zaplanowanych prac.

Zakres przebudowy jest duży. Szafera stanie się ulicą o dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu. Na odcinku 1,2 km zlokalizowane będą cztery ronda, na każdym skrzyżowaniu z innymi ulicami (Zawadzkiego; Jarzyńskiego; Romera i Modra; Modra i Szeroka – rondo turbinowe). Częścią inwestycji będzie też budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych oraz przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.

„Ważny projekt drogowo-tramwajowy”

W pasie rozdzielającym jezdnie zaplanowano torowisko tramwajowe, po którym poruszać będą się również autobusy. Zakończy się ono pętlą tramwajowo-autobusową przy Netto Arenie. Będzie ona miała cztery tory przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiska postojowe dla autobusów. Zaprojektowano też budynek socjalny z kasami biletowymi, a obok parking dla samochodów osobowych i parking dla rowerów.

- Rozpoczynamy kolejny, ważny projekt drogowo-tramwajowy w Szczecinie, który w znaczący sposób usprawni ruch w tej części miasta. Przed nami oraz wykonawcą duże logistyczne wyzwanie, ale liczę na to, że efekt prac zadowoli nas wszystkich – mówił prezydent Piotr Krzystek podczas podpisywania umowy.

na zdj.: Pętla autobusowo-tramwajowa przy ul. Szafera

„Dołożymy starań, aby wybudowana infrastruktura służyła mieszkańcom Szczecina przez wiele kolejnych lat”

Koszt całej inwestycji to 125 mln zł. Jest objęta dofinansowaniem unijnym. Nadzór nad realizacją prac sprawować będzie miejska spółka Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu. Wykonawcą prac jest firma Eurovia Polska, która wciąż prowadzi w pobliżu opóźnioną już przebudowę ul. Arkońskiej.

- Jesteśmy obecni w Szczecinie od wielu lat. Realizowaliśmy takie projekty jak przebudowę ul. Struga czy ostatnio przebudowę ul. Arkońskiej. Szafera to kolejna duża inwestycja drogowa, którą będziemy tutaj realizować, dlatego dołożymy starań, aby wybudowana infrastruktura służyła mieszkańcom Szczecina przez wiele kolejnych lat - podkreślał Nicolas Dépret prezes zarządu Eurovia Polska SA.

W dalszej przyszłości, w kolejnym etapie, planowana jest budowa nowej ulicy zwanej roboczo Nowoszeroką (będzie równoległa do Szerokiej) i przedłużenie tamtędy linii tramwajowej w kierunku istniejącego torowiska na Krzekowie.

na zdj.: Szafera - Żniwna - Szeroka

na zdj.: Szafera - Zawadzkiego