Miasto szuka wykonawcy, który zbuduje nowy odcinek torowiska oraz pętlę autobusowo-tramwajową na granicy Szczecina i Mierzyna, przy CH Ster. Oferty można składać do 22 listopada.

Dziś tramwajowa „ósemka” kończy swój bieg około 800 metrów wcześniej, na pętli przy ul. Kwiatowej. Aby mogła podjechać pod CH Ster powstanie nowo torowisko zakończone pętlą autobusowo-tramwajową Mierzyn. Dodatkowo na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej dobudowany zostanie drugi tor, a ten istniejący przejdzie modernizację. Tramwaje będą mogły skręcać w ul. Kwiatową zarówno jadąc od strony Ronda Gierosa jak i od strony Mierzyna.

Na objętej projektem trasie przewidziano cztery przystanki: tramwajowo-autobusowy przy ul. Krętej; tramwajowo-autobusowy przy ul. Kwiatowej; tramwajowy przy ul. Polskich Marynarzy; przystanki przy CH Mierzyn - dwa perony tramwajowo-autobusowe i trzeci peron tramwajowy.

Przebudowany zostanie również układ drogowy w ciągu ul. Ku Słońcu wraz z ciągami pieszymi, rowerowymi i parkingami rowerowymi dla obsługi podróżnych.

Wykonawca na zrealizowanie prac będzie miał nie więcej niż 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Najwcześniej więc tramwaje dojadą do granicy Szczecina i Mierzyna pod koniec 2020 r. Wcześniej ogłoszono przetarg na inżyniera kontraktu przy tej inwestycji. Jego rolą będzie świadczenie usług związanych z zarządzeniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem przy realizacji prac budowlanych. Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 18 października. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest obecnie na 70 mln zł. Miasto uzyskało na ten cel dofinansowanie ze środków unijnych.