Dwie firmy są zainteresowane wykonaniem miejskiej części infrastruktury przystanku Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej Dąbie, po południowej stronie stacji. Obie oferty są wyższe niż przewidziany na ten cel budżet.

Spółka Elbud Szczecin jest skłonna wykonać planowane prace za 10,9 mln zł, a firma Musing Bud ze Szczecina za 13,2 mln zł. Tymczasem spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie zamierzała wydać na ten cel maksymalnie 9,4 mln zł. Po analizie ofert zapadnie decyzja o zwiększeniu budżetu lub unieważnieniu przetargu.

W projekcie SKM to PKP PLK odpowiada za przebudowę torów i przystanków. Zadaniem miasta jest natomiast budowa wokół nich infrastruktury, która ułatwi w przyszłości przesiadkę na pociąg. W przypadku Dąbia zaplanowano tego typu inwestycje zarówno po północnej, jak i południowej stronie stacji.

Ta po południowej jest o tyle ważna, że ułatwi dostęp do stacji od strony osiedli Słoneczne i Majowe. Planowana jest m.in. budowa nowego układu drogowego ulicy Jesiennej oraz zatok autobusowych, budowa jezdni manewrowych oraz budowa zjazdów i chodników. Termin wykonania zamówienia to rok (360 dni) od dnia podpisania umowy.

Pierwsze miejskie węzły przesiadkowe powstały przy przyszłych przystankach Łękno i Podjuchy. Później wyłoniono wykonawców i rozpoczęto prace przy stacjach SKM: Niemierzyn, Stołczyn Północny, Skolwin Północny, Pomorzany, Zdunowo, Gocław. Na rozstrzygnięcie czekają przetargi na: Dunikowo, Dąbie (część północna i południowa), Łasztownię, Niebuszewo, Skolwin, Drzetowo, Turzyn, Trzebusz, Załom, Cmentarz Centralny, Zdroje, Stołczyn, Golęcino i Żelechową (wszędzie oferty są wysokie). Niedawno unieważniono przetarg na Pogodno (brak ofert). Będzie musiał zostać powtórzony.