Jednym z najemców Posejdona, który powstał przy Bramie Portowej, jest Lidl Polska. Ekskluzywna wersja popularnego dyskontu ma być ulokowana na parterze obiektu. Kilka dni temu na elewacji zawisł charakterystyczny niebiesko-żółty szyld sieci. Miejscy aktywiści uważają, że zakłóca on estetykę Posejdona i apelują do mieszkańców, aby... pisali listy do Lidla, w których będą domagać się zdjęcia kolorowego szyldu.

Aktywiści chcą jak najszybszego zdemontowania kolorowego szyldu Lidla

Inicjatywa „Szczecinianie piszą do Lidla” pojawiła się na profilu facebookowym Szczecińskiego Ruchu Miejskiego w piątek. W apelu skierowanym do zarządców Posejdona i sieci sklepów Lidl czytamy, że aktywiści proszą o „stosowanie najwyższych standardów estetycznych przy umieszczaniu szyldów i logotypów na budynku”.

"Nowo wybudowany Posejdon ma szansę stać się dumą Szczecina. Inwestor wielokrotnie chwalił się zieloną ścianą czy najnowocześniejszymi ekologicznymi rozwiązaniami budynku. Mieszkańcy Szczecina zwracają się do Lidl Polska o zastosowanie dopasowanych do miejsca szyldów, rezygnację z krzykliwych kolorów widocznych już teraz na elewacji budynku. Inspiracją niech będzie konkurencja, która potrafi, również w Szczecinie, dopasować estetykę szyldów do okolicy, stosując np. logotypy monochromatyczne" – czytamy na stronie Szczecińskiego Ruchu Miejskiego.

Jednocześnie aktywiści apelują o pisanie listów do Lidla, by żółto-niebieski szyld został jak najszybciej zdemontowany. Inicjatywę popiera radna Szczecina i architekt Dominika Jackowski:

- Niedopuszczalnym jest, by w ścisłym centrum Szczecina tego typu szyldy były umieszczane na obiektach. Posejdon miał być wizytówką Szczecina i wyznaczać nowe kierunki estetyczne w przestrzeni publicznej. Cieszę się z inicjatywy mieszkańców i liczę na jej sukces. Czas w Szczecinie na uchwałę krajobrazową, która ustali zasady lokowania szyldów i reklam – mówi Dominika Jackowski, radna Szczecina.

Co na to Posejdon i Lidl?

Czy jest szansa, by kolorowy szyld został zastąpiony przez bardziej stonowany. Pełnomocnik ds. wynajmu powierzchni handlowej i biurowo-usługowej Posejdona poprosił o przesłanie pytań drogą mailową, a zarząd spółki Porto, która jest inwestorem, ustosunkuje się do nich na początku tygodnia. Pytania przesłaliśmy również do biura prasowego sieci sklepów Lidl Polska.

Biurowiec Posejdon ma być nową wizytówką Szczecina. Jest to jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. W nowym szczecińskim kompleksie biurowo-konferencyjno-hotelowym działać będą dwa hotele sieci Marriott, a najemcom udostępnionych zostanie 18 tys. m2 powierzchni biurowej oraz około 4,6 tys. m2 przestrzeni handlowo-usługowej. Z największego centrum kongresowego w Szczecinie jednocześnie skorzystać będzie mogło nawet tysiąc osób. Jednym z charakterystycznych elementów obiektu jest gigantyczna zielona ściana.