To ostatnie godziny naboru do drugiej edycji programu mentoringowego „Szczecin_UP!”, wspierającego start-upy wykreowane w naszym mieście. Do projektu zakwalifikuje się 16 pomysłów: 8 w kategorii idei, które nie zostały jeszcze sformalizowane gospodarczo i 8 już działających, ale wciąż jeszcze młodych firm. Uczestnicy mogą liczyć na wsparcie merytoryczne, marketingowe, a także finansowe. – To jest najpiękniejsze, że szczecińscy przedsiębiorcy mają w głowach pomysły, które są w stanie podbijać świat. W pierwszej edycji pojawiały się takie pomysły jak produkcja bakterii przetwarzających plastik czy tworzenia wielopoziomowych aplikacji do ustalania grafików pracy. Większość pomysłów do dzisiaj funkcjonuje na rynku i ma się świetnie – mówi Jakub Gibowski, specjalista ds. marketingu Technoparku Pomerania.


Czy szczecińskie „młode pistolety” mogą osiągać wielkie sukcesy w biznesie?

Projekt „Szczecin_UP!”, według jego inicjatorów, może być pierwszym krokiem młodych i kreatywnych przedsiębiorców do ekspansji zarówno na rynku ogólnopolskim, jak i międzynarodowym. W ramach „Szczecin_UP!” startupy otrzymają od doświadczonych przedsiębiorców, menedżerów i specjalistów branżowych bezpłatne wsparcie w zakresie indywidualnego mentoringu i doradztwa z różnych dziedzin biznesowych i technologicznych. Uczestnicy projektu będą mogli skorzystać również z szeregu szkoleń i warsztatów biznesowych, których tematyka zostanie dobrana indywidualnie do potrzeb konkretnych firm. Będą mieli również okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed inwestorami indywidualnymi i przedstawicielami funduszy inwestycyjnych.

– Poszukujemy „młodych pistoletów”, którzy mają pomysły i są przekonani, że mogą nimi podbić świat, ale nie mają jeszcze koncepcji, jaką drogą pójść. Wspieramy także osoby, które mają już produkt i potrzebują wsparcia merytorycznego, by go dalej rozwijać – mówi Jakub Gibowski, specjalista ds. marketingu Technoparku Pomerania.

– Pierwsza grupa to wizjonerzy, którzy często myślą, że jak mają pomysł, to już za kilka dni będą mieć też harmonogram wydawania zarobionych pieniędzy. Idealiści zderzają się z pojęciami jak: zarządzanie, projektowanie, analiza biznesowa. Za to „młodzi doświadczeni” przychodzą do programu już z konkretnymi problemami i zagadnieniami. Ich celem jest zwykle wzmocnienie projektu lub próba oceny tego, co dotychczas było słabą stroną – dodaje Magda Mikołajczak, koordynator projektu „Szczecin_UP!” z ramienia Technoparku Pomerania.

Ze Szczecina na okładkę „Forbesa”? „Ciosamy pomysły, nadajemy im ramy, pracujemy kreatywnie”

Czy w Szczecinie mogą powstać pomysły skalą porównywalne do najsłynniejszych światowych start-upów, takich jak np. Facebook czy ogólnopolska aplikacja BOOKSY? Eksperci Technoparku Pomerania nie mają wątpliwości, że potencjał jest gigantyczny.

– Ciosamy te pomysły, nadajemy im ramy, dyskutujemy na temat ich formuły. Pracujemy z młodymi przedsiębiorcami w sposób bardzo kreatywny – dodaje Jakub Gibowski.

– Zbieramy doradców w zakresu prawnego, księgowego, marketingowego, chcemy dać im odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące biznesu. Nasi mentorzy będą niczym „anioły biznesu”, którzy wskażą im odpowiednią drogę – tłumaczy Magda Mikołajczak.

Najlepsze startupy wyłonione przez kapitułę programu otrzymają nagrody finansowe w wysokości od 10 do 30 tysięcy zł oraz możliwość udziału w Programie Inkubacji Technoparku Pomerania. Zainteresowane osoby i podmioty mogą zgłaszać się do programu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie www.startup.szczecin.eu. Rekrutacja potrwa do 30 września 2021 r. Szczegółowe informacje: www.startup.szczecin.eu