Chodzi o system zarządzania komunikacją miejską, składający się m.in. z kasowników na bilety elektroniczne, biletomatów czy tablic z elektronicznym rozkładem jazdy na przystankach. Ich funkcjonowaniu w Szczecinie przygląda się delegacja z Meksyku, która planuje wdrożyć u siebie podobne rozwiązania.

Organizatorem prezentacji jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. W spotkaniach z meksykańskim przewoźnikiem uczestniczy również kierownik projektu i firma GMV, która odpowiada za implementację oraz utrzymywanie sprawnego działania całego systemu. Dlaczego goście z Meksyku wybrali się właśnie do Szczecina?

„Jeden z najbardziej kompleksowych – nie tylko w Polsce, ale całej Europie – Centralny System Zarządzania Komunikacją Miejską w Szczecinie, wdrożony przez firmę GMV, działa w pełnej wersji już od 2015 roku. Sprawny system szczecińskiej komunikacji miejskiej stanowi przykład dobrych praktyk, których poszukuje meksykański przewoźnik” – czytamy w informacji prasowej przesłanej przez agencję PR zajmującą się obsługą komunikacyjną firmy GMV, która stworzyła szczeciński system zarządzania komunikacją miejską.

Z przesłanej informacji dowiadujemy się również, że „szczecińska komunikacja miejska jest wzorem do naśladowania”, a „rozwiązania firmy GMV, funkcjonujące w Szczecinie, są inspiracją dla gości z Meksyku”, którzy „zapoznają się z najlepszymi wzorami w Europie”.

Szczecinianie, którzy nie muszą dbać o dobry PR twórców systemu, często mają jednak zastrzeżenia do jego działania. Biletomaty nie zawsze są sprawne, zdarza się, że elektroniczne tablice na przystankach nie wskazują rzeczywistej godziny odjazdu pojazdów. Wciąż niewielu mieszkańców korzysta z elektronicznych kasowników, m.in. dlatego, że nie wprowadzono taryfy przystankowej, więc nie jest wykorzystywana ich pełna funkcjonalność.