Ta inwestycja mocno zmodyfikuje układ dróg na granicy Łękna i Pogodna, a wcześniej (w czasie budowy) przysporzy wielu utrudnień szczecińskim kierowcom. Ruszył przetarg na budowę kolejnego fragmentu Trasy Średnicowej wraz z węzłem Łękno.
To inwestycja o bardzo szerokim zakresie. W jej ramach powstanie przede wszystkim kolejny fragment śródmiejskiej obwodnicy Szczecina. Od ul. Arkońskiej/Niemierzyńskiej do węzła, który w okolicach wiaduktu połączy Trasę Średnicową z al. Wojska Polskiego.

Na al. Wojska Polskiego zaplanowano skrzyżowanie z wyspą centralną wraz z sygnalizacją świetlną. Przebudowane zostanie torowisko tramwajowe, powstanie pas autobusowo-tramwajowy z peronami przystankowymi na wysokości ul. Jasienicy. Zmodernizowana zostanie fragment linii kolejowej, przy której powstaną przystanki przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Przebudowa obejmie okoliczne ulice Jasienicy i Kochanowskiego. Planowane prace dotyczą również wlotu ul. Traugutta i ul. Zaleskiego (na niej przebudowany zostanie także przejazd kolejowy).

Dopełnieniem inwestycji będą m.in. ścieżki rowerowe i chodniki, zarówno wzdłuż Trasy Średnicowej (po jednej stronie) jak i al. Wojska Polskiego (po obu stronach). Powstaną także miejsca postojowe dla samochodów i parking rowerowy.

Koszt całej inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej Szczecina szacowany jest na 147 mln zł. Zagwarantowane jest dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 73 mln zł.

Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 19 marca. Zwycięzca przetargu będzie miał 2 lata (od dnia podpisania umowy) na zakończenie wszystkich prac.

Wiadomo, że al. Wojska Polskiego nie będzie mogła zostać zamknięta przed oddaniem do użytku nowego torowiska, które powstanie na przebudowywanym fragmencie ul. Arkońskiej. Musi bowiem powstać alternatywny dojazd do zajezdni tramwajowej Pogodno.