Rozpoczynają się prace przy budowie węzła Granitowa. W czwartek przed południem (18 lipca) zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie.
Zmiany w ruchu wprowadzone zostaną w ciągu ul. Krygiera i Granitowej w czwartek, 18 lipca, po godz. 10:00. Jak tłumaczy Piotr Zieliński z Urzędu Miasta, jest to konieczne z uwagi na wyznaczenie tymczasowych wjazdów oraz wyjazdów z placu budowy oraz w związku z zaplanowanymi rozbiórkami i wyburzeniami starych budynków.
Wjazdy i wyjazdy z budowy umiejscowione będą w ciągu ul. Krygiera, Granitowej i Radosnej. Odcinek chodnika przy ul. Granitowej (po prawej stronie jadąc w kierunku ronda w Zdrojach) na wysokości ulic Zakręt i Ciasna, będzie wyłączony z ruchu pieszego. Piesi, jak i kierowcy proszeni są o zachowanie szczególnej ostrożności w tym rejonie.
Inwestycja za ponad 100 mln zł
Na początku wykonawca zajmie się porządkowaniem i zabezpieczeniem terenu oraz organizacją placu budowy. Później przyjdzie czas na roboty związane z rozbiórką zamkniętego mostu na Regalicy i budową w tym miejscu nowej przeprawy.
Węzeł Granitowa to inwestycja o bardzo szerokim zakresie, która udrożnić ma często korkującą się krzyżówkę w Podjuchach. Po przebudowie powstanie tam duże skrzyżowanie jednopoziomowe z wyspą centralną i sygnalizacją świetlną. Rozebrany zostanie wyłączony z ruchu most drogowy nad Regalicą (most im. 1 Armii Wojska Polskiego), w miejscu którego powstanie nowa przeprawa. Przebudowane zostaną też fragmenty ulic Krygiera i Granitowej oraz ich najbliższe otoczenie. Zaprojektowano nowe chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie. Pojawią się też ekrany akustyczne.
Koszt prac to 104 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 72 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras S.A.
Nowa infrastruktura drogowa w Podjuchach powinna być gotowa najpóźniej na początku września 2020 r.
Ja się pytam dla czego i kto sprzedał teren i wydał zgodę na postawienie tam Lidla?bo można by było to inaczej zagospodarować.
Bóg jest miłością i pozwoli nam przetrwać wielkie budowy...... jak wydostać się ze Szczecina?....samochodem oj ciężko pociągiem zawsze ze spóźnieniem.....
Po co sygnalizator na rondzie?
72 banki dofinansowania z EU. Na 104 banki kosztów 72 z EU. Co byście pisdzioły bez tej Unii zrobili?
Durak ten co nie kazał dwupoziomowego zbudować. Jak zwykle gówienko z przełomu lat 90-tych
Durak ten co nie kazał dwupoziomowego zbudować. Jak zwykle gówienko z przełomu lat 90-tych
srutu tutu kiedy wreszcie remont ulicy krzemiennej i smoczej ? zgodnie z zapewnieniami destruktora krzystka z przed 3 lat ten remont powinien być już zakończony
Estakada z gotowych zelbetowych belek sprezonych o rozpietosci 27m kosztowalaby ok 30 mln zl wiec byloby taniej i nie byloby korkow. Wybieranie prawnikow jak Sochanski i Krzystek tak sie konczy. Trzeba wybrac inzyniera budownictwa na prezydenta………... GOSC buduje nowa petle w Lasku Arkonskim po czym przedluza linie do ul. wojska polskiego. Ma teren miejski (obecnie parking) za darmo przy petli autobusowej na Slonecznym a on buduje petle tramwajowa przed osiedlem, a potem kiedy widzi ze dal ciala wydaje 7-8 baniek na nowa petle autobusowa TURKUSowa. Zamiast zmienic uchwale i zbudowac wiadukt nad Arkonska w ciagu obwodnicy -on buduje skrzyzowanie jednopoziomowe. LUDZIE zacznijcie uwazac na prawnikow.
To wez lepiej tam Rondo zbuduj. Ale Rondo, nie rondo. Zostanie jeszcze na kolumba. I powiedz kto i ile dostal w lape za tego lidla.
A co z Pamisem ? każda prawie-nówka nieśmigana z Dojczlandu miała tam zaklejane dziury w chłodnicy :)
Pamietajmy ze projektowany most klodny zwany mostem pod mostem jest pierwszym krokiem do likwidacji TRASY ZAMKOWEJ
gdzie ta estakada? mamy już w mieście parę rond które się korkują. Nie zapominajmy że jest to trasa wylotowa z miasta czyli obciążenie będzie wielokrotnie większe. Parę lat temu gdy przebudowywano Struga kolega zapytał czemu nie przedłużono kładki za skrzyżowanie Zwierzynieckiej? miał rację
Pierwsza wersja mówiła o 300mln i rozwiązaniu dwupoziomowym. Zrobienie STRUGA (w okrojonej wersji) było tańsze i gwarantowało kolejną kadencję, więc to poszło do szuflady. Teraz odkurzyli i robią wersję tańszą i niestety gorszą. Coś czuję, że obecny Pan Prezydent w kolejnych wyborach już nawet nie zgłosi kandydatury. Szkoda.
nie wiem co kolega chce od Lidla,i co ma wspólnego z tą inwestycją,beka. a węzeł jak bedzie gotowy napewno usprawni bardzo ruch.
Może by tak Kolumba zrobić bo wstyd trochę jak ludzie przyjeżdżają do Szczecina i widzą taką tragedię
Droga na smoczej w podiuchach jest zabytkiem przez 10 lat tam z droga nie bedzie robione
Skrzyżowanie jednopoziomowe w obecnym czasie jest rozwiązaniem na wczoraj !!! a nie na jutro, tym bardziej iż jest to ciąg drogowy w kierunku zarówno do "berlinki" jak i S3 w stronę Gorzowa, Gryfina oraz do Świnoujścia i Koszalina oraz dalej Trójmiasta. Takie rozwiązanie ruchu drogowego aż prosi się o ruch wielopoziomowy a tym samym bezkolizyjny dla którego zbędna jest sygnalizacja świetlna no i częsta ingerencja policji celem zapewnienia bezpieczeństwa na drodze.