Temat budowy parkingowców w mieście cały czas budzie wielkie emocje. Od lat mówi się o potencjalnych lokalizacjach oraz terminach rozpoczęcia budowy. Miasto przy okazji podwyżek opłat za Strefę Płatnego Parkowania zaproponowało nowy harmonogram działań zmierzający do tego, by w Szczecinie lepiej i swobodniej się parkowało. Obiektów do tego przeznaczonych ma powstać kilka – pierwszy w 2022 roku, a ostatni w 2026. Sprawę skomentowali we wtorkowym wydaniu programu „Studio wSzczecinie.pl” radni Szczecina.


Parkingowce w Szczecinie – pierwszy w 2022 roku, ostatni w 2026

O miejscach parkingowych w Szczecinie w ostatnim czasie mówi się bardzo dużo – planowane są nowe strefy Park & Ride, parkingi przy węzłach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej czy nowe parkingi niestrzeżone. Miasto przedstawiło także koncepcję budowy kilku parkingowców. Najwcześniej – w 2022 r. – powstać ma parkingowiec przy Trasie Zamkowej (ok. 210 miejsc + 100 bezpośrednio pod Trasą Zamkową). W 2023 r. oddany do użytku powinien być podziemny parking w kwartale w okolicach al. Wojska Polskiego i ul. Bohaterów Getta Warszawskiego (ok. 200 miejsc). Z kolei w 2024 r. ma być gotowy parkingowiec przy nowej przychodni na Staromłyńskiej (trwają prace koncepcyjne). Najdłużej (2025/26 r.) poczekamy na obiekt na pl. Zawiszy (nie mniej niż 200 miejsc), który ma być zbudowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Radny Matecki chce referendum w sprawie Strefy Płatnego Parkowania

O powstaniu parkingowców w mieście rozmawialiśmy podczas wtorkowego programu „Studio wSzczecinie.pl”. Radni mają różne opinie na temat terminów oraz konieczności budowy nowych przestrzeni do parkowania.

– Nie potrzebujemy na gwałt parkingowców. W centrum miasta mamy trzy parkingowce, które nie są w pełni zapełnione. Mowa o Kaskadzie, Galaxy i parkingu przy Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. Nie wiem, jaka jest różnica między parkingiem prywatnym i publicznym. Z parkingowca ZUS jest blisko do placu Rodła, tam są tramwaje i autobusy, możemy się dostać pieszo i rowerem miejskim w każde miejsce – mówił radny Koalicji Obywatelskiej Przemysław Słowik.

– Przekonywano nas do uchwały o podrożeniu Strefy Płatnego Parkowania tym, że będą budowane parkingowce, a dzisiaj radny Słowik mówi, że to niepotrzebne. Projekt uchwały o podwyżkach powinien obowiązywać od marca 2022 lub 2023 roku, kiedy powstaną już parkingowce. Chodzi tylko o pieniądze i łupienie mieszkańców – ripostowała Edyta Łongiewska-Wijas, radna niezrzeszona.

– Powinniśmy zrobić referendum w sprawie SPP, czy szczecinianie chcą strefy czy nie jest potrzebna. Mieszkańcy Stargardu tak stwierdzili i jakoś parkują. Mamy demokrację, referendum jest istotą demokracji – mówił radny Dariusz Matecki. Polityk klubu radnych PiS przekonywał, że porozmawia w tej sprawie z kolegami ze swojego klubu.