Na tle pustego parkingu pod Trasą Zamkową w Szczecinie radni PiS zorganizowali konferencję prasową, podczas której w ostrych słowach skrytykowali prezydenta Piotra Krzystka za nieskuteczność nowego porządku parkingowego w mieście. Wobec prezydenta i rządzącej koalicji padły mocne słowa, w tym zdanie, że "nienawidzi on kierowców".


Politycy PiS krytykują nowy ład parkingowy: "Auta nie wyparowały"

Politycy Prawa i Sprawiedliwości krytykują władze miasta za reorganizację stref parkowania w mieście. Przypomnijmy, od ponad miesiąca w Szczecinie funkcjonuje kilka niestrzeżonych, ale płatnych parkingów, m.in. w okolicach Dworca Głównego PKP czy pod Trasą Zamkową. Od momentu wprowadzenia opłat kierowcy natychmiast przestali w tych miejscach parkować swoje samochody.

– Tutaj nawet nie posprzątano i nie odmalowano pasów. Czcze obietnice, że wyznaczenie tu płatnego parkingu wprowadzi jakiś porządek. Okoliczne miejsca są teraz zapchane. Auta nie wyparowały, są teraz na Heyki, na Łasztowni i w okolicach Trasy Zamkowej, gdzie nie trzeba płacić. Trzeba wskazać inne miejsce do parkowania dla kierowców – mówił Marcin Pawlicki z Prawa i Sprawiedliwości.

– Ten nowy ład parkingowy wcale nie jest nowy. Te lokalizacje były proponowane od wielu lat. Prezydent Krzystek opiera się o parkingi Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i to nie jest żadna nowość ani alternatywa dla mieszkańców Szczecina – dodała radna Agnieszka Kurzawa.

Politycy PiS przypomnieli także, że już od kwietnia będziemy więcej płacić za parkowanie w mieście: – Podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania sięgną nawet kilkuset procent. Mieszkańcy Szczecina zebrali setki podpisów przeciwko tym podpisom, a one zostały odrzucone i zignorowane. Odrzucono ważny głos mieszkańców – mówił radny Krzysztof Romianowski.

Będzie drożej, bo musi być rotacja

Przypomnijmy, że parking pod Trasą Zamkową zmienił formułę funkcjonowania od 1 lutego. Za każde rozpoczęte 15 minut parkowania kierowcy płacą 0,50 gr. Godzinny postój kosztuje więc 2 zł. Pod Trasą Zamkową wytyczono 240 miejsc parkingowych.

Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie od 31 marca będzie prawie dwa razy większa, a opłaty za postój znacząco wzrosną. Za pierwszą godzinę postoju w strefie B zapłacimy 2,8 zł (teraz 1,6 zł), a w strefie A – 3,6 zł (obecnie 2,8 zł). Ograniczona zostanie liczba abonamentów, a nowością będzie opłata zerowa za pierwsze 15 minut postoju. Zmiany w parkowaniu tłumaczone są koniecznością zwiększenia rotacji na miejscach parkingowych w centrum. Urzędnicy liczą, że część kierowców wybierze inne środki komunikacji. Zachęcić mają do tego niższe ceny sieciówek na autobusy i tramwaje, nowe linie autobusowe (od lutego wystartowały 3 na północy miasta, planowana jest też nowa linia w centrum) i rower miejski czwartej generacji.