Sześć firm jest zainteresowanych budową ponad 4-kilometrowego odcinka od ronda Hakena do skrzyżowania w okolicy Siadła Górnego. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie, który na ten cel przewidziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Najniższa jest propozycja spółki Budimex – 85,9 mln zł. Na 101,2 mln zł wyceniła swoją pracę Eurovia, a na 101,3 mln zł konsorcjum firm: Polbud-Pomorze, Intop Skarbimierzyce i PRD Nowogard. Oferta Strabagu to 107,3 mln zł, a propozycja konsorcjum spółek Roverpol opiewa na 107,7 mln zł. Najwięcej zażyczyła sobie spółka Porr – 116,6 mln. To i tak sporo mniej niż budżet GDDKiA, oszacowany na poziomie 124,1 mln zł.

– Wszyscy wykonawcy zaoferowali wydłużenie gwarancji jakości do 5 lat i skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące – informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. – Wykonawca będzie miał za zadanie opracować brakujące projekty wykonawcze i wykonać roboty budowlane. Inwestycja będzie realizowana zgodnie z pierwotnym projektem budowlanym. Na wykonanie brakujących projektów wykonawca będzie miał 5 miesięcy. Na roboty budowlane będzie miał 15 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Łącznie szacowany czas realizacji wynosi 27 miesięcy od daty podpisania umowy.

Oznacza to, że pierwszy odcinek obwodnicy Przecławia i Warzymic powinien być gotowy w 2023 r. To 4,2 km od ronda Hakena do skrzyżowania w okolicy Siadła Górnego. Druga część obwodnicy, od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód na A6, ma powstać w 2025 r. Na razie ogłoszono przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej tego odcinka.

– Obwodnicę Przecławia i Warzymic pierwotnie miała zaprojektować i wybudować firma Energopol Szczecin. Wykonawca opracował dokumentację i uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Prace budowlane nie zostały jednak rozpoczęte, co spowodowało odstąpienie przez GDDKiA od umowy z tą firmą w grudniu ubiegłego roku – przypomina Mateusz Grzeszczuk.

Wtedy też zdecydowano o podzieleniu inwestycji na dwie części. Związane jest to z nowymi planami budowy obwodnicy Kołbaskowa. Konieczne były w związku z tym zmiany w projekcie, obejmujące przede wszystkim węzeł Szczecin Zachód.