W przetargu ogłoszonym przez zarządcę systemu – miejską spółkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne – otwarto koperty z dwiema ofertami firm zainteresowanych dostarczeniem 63 nowych rowerów. Jedna z propozycji mieści się w przewidzianym na ten cel budżecie.

NiOL za zakup nowych rowerów chciał zapłacić maksymalnie 184,5 tys. zł. Tworząca już wcześniej szczeciński system firma Nextbike Polska zaproponowała 182,7 tys. zł. Oznacza to, że wartość jednego roweru wyceniono na 2,9 tys. zł. Wyższą propozycje przedstawił Salon Rowerowy Wojciech Kadrzyński ze Szczecina – 194,67 tys. zł.

Po analizie ofert zapadnie decyzja o podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą (lub o unieważnieniu przetargu). Zakupione rowery mają zostać dostarczone w 70 dni.

Wcześniej NiOL rozstrzygnął przetarg na sukcesywną dostawę części zamiennych do rowerów miejskich. W tym przypadku wygrał Salon Rowerowy Wojciech Kadrzyński proponując 493 tys. zł.

Nowe rowery zastąpią na ulicach te najbardziej wyeksploatowane. Mają zapobiec sytuacjom z zeszłego roku, gdy wiele jednośladów musiało być serwisowanych i nie było dostępnych dla użytkowników. Utrzymanie całego systemu roweru miejskiego w pełnej sprawności jest niezwykle istotne. To właśnie problemy z niedziałającymi stacjami czy uszkodzonymi rowerami miały duży wpływ na spadek wypożyczeń roweru miejskiego. W 2019 r. było ich 410 tys., czyli najmniej (licząc pełne sezony) w sześcioletniej historii.