Największe problemy kierowcom i pasażerom sprawiają obecnie prace rozbiórkowe na pl. Rodła i w al. Wyzwolenia. Przebudowa zaczęła się również na Niebuszewie. Wszystkie prace związane z „torową rewolucją”, czyli przebudową infrastruktury od pl. Żołnierza Polskiego do Dworca Niebuszewo potrwają jeszcze 1,5 roku.

Umowę na wykonanie tego złożonego zadania podpisano w grudniu 2020 r. z firmą ZUE S.A. Wykonawca zobowiązał się, że zrealizuje wszystkie prace w 720 dni, czyli około dwa lata

– Za nami pierwszych 6 miesięcy prac w ramach przebudowy torowisk na odcinku od Dworca Niebuszewo do placu Rodła. Do tej pory to skomplikowane zadanie przebiega zgonie z harmonogramem. W ubiegłym tygodniu na Niebuszewie prowadzone były między innymi prace torowe - wykonanie górnej płyty torowej na ul. Kołłątaja i betonowanie dolnej płyty na ulicy Asnyka. Jednocześnie trwa przebudowa sieci ciepłowniczej na ul. Orzeszkowej, w widoczni są także brukarze w rejonie Ronda Sybiraków. W centrum wykonane było koryto i podbudowy pod peron przy parku na ul. Matejki, trwały prace brukarskie na ulicy Małopolskiej i Mazowieckiej. Odbyło się również betonowanie górnej płyty na placu Hołdu Pruskiego – informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

W najbliższych dniach planowane są m.in. prace rozbiórkowe i wykonanie koryta pod torowiska oraz jednię na pl. Rodła i w al. Wyzwolenia, prace brukarskie na nowym peronie przy pl. Żołnierza Polskiego czy montaż fundamentów pod słupy trakcyjne na pl. Rodła.

Dużo dzieje się również na Niebuszewie. W najbliższych dniach przyjdzie czas na wykonanie warstw konstrukcji jezdni oraz podbudów w rejonie pętli Dworzec Niebuszewo, a także wykonanie podbudów drogowych pod chodnik na rondzie Sybiraków.

W dalszej przyszłości budowlańcy rozpoczną prace wzdłuż niemal całej ul. Wyzwolenia. Łączna wartość inwestycji to 174 mln zł.