Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. przebuduje układ drogowy na Międzyodrzu, by łatwiejszy był dojazd do portu i na Kępę Parnicką. Łączna wartość dwóch kontraktów to ponad 120 mln zł.

Firma MTM wygrała oba miejskie przetargi dotyczące tej części Międzyodrza. W piątek można było podpisać umowy. Odbyło się to w obecności prezydenta Piotra Krzystka, Marka Ignatowskiego, prezesa zarządu MTM, Ireneusza Marcinika, wiceprezesa zarządu MTM, a także Radosława Tumielewicza, prezesa spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie (będzie nadzorować przebieg prac budowlanych).

Rondo na Energetyków

Mieszkańców Szczecina interesuje przede wszystkim inwestycja dotycząca budowy dużego, czterowlotowego ronda na wysokości skrzyżowania ul. Energetyków z ul. św. Floriana (przy kościele pw. Św. Trójcy). Ułatwi ono zjazd w kierunku portu i północnej części Łasztowni oraz Kępy Parnickiej. Na środku powstanie rozjazd torów tramwajowych w kierunku planowanego w przyszłości Mostu Kłodnego, by można było puścić tamtędy tramwaj.

Obok ronda przebudowane zostaną ulice: Energetyków, Władysława IV, Spichrzowa, Zbożowa, Celna, Świętego Floriana, Bytomska oraz Bulwar Śląski i Gdański. W sąsiedztwie Trasy Zamkowej powstanie parking park&ride.

Prace powinny potrwać nie dłużej niż 2 lata. Koszt tej części inwestycji to 76 mln zł.

Ulice do portu

Druga inwestycja dotyczy przebudowy ulic prowadzących do portu: Rybnickiej, Kujota, Hryniewieckiego, Logistycznej oraz części ulicy Bytomskiej. Wyremontowane zostaną tam jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, przejazdy kolejowe, pojawi się oświetlenie uliczne. Na skrzyżowaniu ulic Hryniewieckiego i Kujota zaplanowano rondo.

W tym przypadku termin wykonania prac nie może być dłuższy niż 22 miesiące Wartość inwestycji to 44 mln zł.

W przyszłości Most Kłodny

Przebudowa układu dróg na Międzyodrzu już się rozpoczęła od prac na ul. Górnośląskiej i Estakadzie Pomorskiej. W kolejnym etapie planowana jest jeszcze budowa Mostu Kłodnego i połączenie go z nowym rondem na ul. Energetyków przebudowaną ul. Władysława IV. Rozpoczęcie tej części inwestycji planowane jest obecnie na 2023 r.