Tylko dotychczasowy przewoźnik – PKS Szczecin – złożył ofertę w przetargu na wykonywanie w tym roku usług przewozowych dla ZDiTM. Chodzi głownie o obsługę linii wyjeżdżających ze Szczecina w stronę miejscowości w gminach Kołbaskowo (np. 81) i Dobra (np. 121), a także część linii nocnych i transport na żądanie.

PKS Szczecin za kolejny rok wykonywania takich usług zaproponował 18 mln zł. To o 4 mln zł więcej niż budżet przygotowany na ten cel przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Po analizie zostanie podjęta decyzja, czy oferta zostanie zaakceptowana.

To jedyna propozycja, bo do przetargu jednak nie przystąpiła spółka Arriva z Torunia, która wcześniej zadawała pytania i złożyła odwołanie (zostało przyjęte) dotyczące warunków postępowania.

Zwycięzca przetargu będzie obsługiwał linie dzienne zwykłe: 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124; linie nocne: 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536; oraz transport na żądanie i krótką linię w Podjuchach: 85, 95, 98, 99. Musi przeznaczyć na ten cel 44 autobusy różnej wielkości, które mają mniej niż 17 lat.

PKS Szczecin obsługuje powyższe linie już od trzech lat. Ich usługi nie przez wszystkich są jednak pozytywnie oceniane. Pojawiają się skargi na stan autobusów i kierowców nie znających języka polskiego.