Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski, podpisał decyzję ustalającą lokalizację inwestycji polegających na przebudowie dwóch linii kolejowych: na odcinku Szczecin Główny - Stobno Szczecińskie (linia nr 408) oraz na odcinku Szczecin Gumieńce - granica państwa (Tantow, linia nr 409).

To niezbędna decyzja, którą PKP PLK musiało uzyskać w procesie przygotowawczym przed realizacją modernizacji obu linii. Planuje się, ze po jej zakończeniu pociągi na odcinku od stacji Szczecin Gumieńce do granicy będą rozwijać maksymalną prędkość 160 km/h (dziś to 120 km/h).

- Inwestycja poprawi warunki i czas podróży, a także możliwości transportu towarów na obu liniach o znaczeniu państwowym, które należą do Transeuropejskiej Sieci Transportowej – TEN-T – mówi wojewoda Tomasz Hinc.

Projekt PKP PLK rozwiąże problemy z „polskim” odcinkiem na trasie linii kolejowej Szczecin – Berlin. Dziś jest tam 8-kilometrowy fragment jednotorowy, co nie pozwala np. na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Po zakończeniu przebudowy powstanie mijanka w Kołbaskowie, a cały odcinek zostanie zelektryfikowany. Niezbędne prace potrzebne są jednak również po stronie niemieckiej.