Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła przetarg na zadanie: „Naprawy pękniętych spawów w ulicach: Wyszyńskiego, Energetyków, Gdańskiej, pętli Basen Górniczy do pętli Turkusowa, za pomocą wstawek szynowych”. To kolejne prace, które muszą być wykonane na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wadliwe spawy to poważny problem, z którym miasto próbuje sobie poradzić od wielu miesięcy. Pierwotnym wykonawcą wadliwych elementów infrastrukturalnych była upadła firma Energopol.

Przetarg został opublikowany na stronie internetowej Tramwajów Szczecińskich. Czas na składanie ofert zainteresowane firmy mają do 21 września br. Do tego momentu miejska spółka nie chce zdradzić, jaki jest potencjalny koszt koniecznych do wykonania prac.

– Umowa dotyczyć będzie naprawy pękniętych złączy szynowych torowiska tramwajowego poprzez wykonanie 34 wstawek szynowych o długości ~6,00 m (5,50 m - 6,50 m), w konstrukcji bezpodsypkowej – 19 sztuk, w konstrukcji podsypkowej – 15 sztuk. Prace powinny być wykonane nie później niż do 10 grudnia br. – mówi w rozmowie z portalem wSzczecinie.pl Hanna Pieczyńska, rzecznik Tramwajów Szczecińskich.

Czy spawy, które były już naprawiane przez miasto nadal pękają? Tramwaje Szczecińskie uspokajają: – Przeglądy na ulicy Energetyków i Gdańskiej odbywają się standardowo, raz na tydzień. W tej chwili nie prowadzimy tam żadnych dodatkowych działań, a w ciągu ostatniego roku interweniowaliśmy tylko doraźnie. 22 wstawki, które wykonała dla nas firma zewnętrzna w roku 2019, nie wykazują w tej chwili wad – mówi Hanna Pieczyńska.

Upadłość Energopolu Szczecin sąd ogłosił w marcu tego roku. Spółka miała wybudować między innymi węzeł Kijewo, obwodnicę Przecławia czy wały przeciwpowodziowe na Odrze. O nieprofesjonalnie wykonanej przebudowie torowiska na ul. Energetyków portal wSzczecinie.pl informował kilkuakrotnie.