Rozpocznie się od ronda na skrzyżowaniu Szafera i Romera, poprowadzi nowym śladem wzdłuż ul. Szerokiej, by włączyć się do ul. Sosabowskiego. Budowa nowej ulicy z torowiskiem tramwajowym ma zająć 2 lata. Wcześniej trzeba wyłonić wykonawcę.

Postępowanie na kolejny etap budowy ul. Szafera zostało właśnie ogłoszone. Firmy zainteresowane tym zamówieniem mają czas na złożenie ofert do 1 lipca. Jaki zakres prac przewiduje przetarg?

– Wybudowana zostanie droga dwupasmowa, dwukierunkowa do ulicy Sosabowskiego/Taczaka wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami. Da nam to ciągłość drogi dwupasmowej, dwukierunkowej praktycznie od Krzywoustego do Wojska Polskiego/Głębokiego. Znacząco odmieni to komunikację w rejonie ul. Szerokiej, dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Planowana inwestycja znacząco zmieni schemat komunikacji miejskiej w tej części Szczecina. Zlikwidowana zostanie bowiem pętla Krzekowo. Tramwaje pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

W tym etapie nowe torowisko zakończy się po połączeniu z tym istniejącym na ul. Żołnierskiej. W przyszłości ma być poprowadzone dalej, w kierunku ul. Sosabowskiego, a później Taczaka i 26 Kwietnia, aż do Krzywoustego.

Część drogowa budowy nowej ulicy (od Romera do Sosabowskiego) zostanie dofinansowana w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład kwotą 56,5 mln zł. Łączne koszty realizacji całej inwestycji (wraz z torowiskiem) szacowane były na 98,7 mln zł. Ta suma zostanie zweryfikowana po otwarciu kopert z ofertami potencjalnych wykonawców.

Projekt przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA z Gdańska, a jego aktualizacją zajęła się szczecińska Pracownia Projektowa Macieja Sochanowskiego. Ten sam podmiot będzie później sprawować funkcję inżyniera kontraktu.