Certyfikatem „Zrobione w Szczecinie” pochwalić mogą się m.in. twórcy gry planszowej Kupiec Szczeciński, kosmetyków Clochee Simply Organic czy zarządzający restauracjami Ziemniak i Spółka. Łącznie 39 szczecińskich firm, do których wkrótce dołączy 20 kolejnych. Do 30 czerwca trwa nabór wniosków o przyznanie marki „Zrobione w Szczecinie”. W tej edycji mogą się o niego starać również przedsiębiorcy z miejscowości należących do Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

„Popatrzcie, jestem ze Szczecina, na pewno warto skorzystać z mojej oferty”

Certyfikat przyznaje Gmina Miasto Szczecin, wyróżniając w ten sposób oryginalne szczecińskie produkty i usługi, które odznaczają się wysoką jakością i kreują pozytywny wizerunek miasta. Pomysł na wykreowanie marki „Zrobione w Szczecinie” został wdrożony w ubiegłym roku.

- Chcieliśmy uhonorować firmy, które działają na naszym lokalnym rynku i które są warte polecenia. Celem marki jest więc wzmacnianie szczecińskiej tożsamości i lokalnego patriotyzmu, promowanie produktów i usług oferowanych w naszym mieście, a przede wszystkim pokazanie światu szczecińskich przedsiębiorców i instytucji, za którymi stoją te wyśmienite produkty i usługi. Certyfikat jest zatem znakiem wysokiej jakości, którym otrzymane firmy mogą się pochwalić i powiedzieć wszystkim wokół „popatrzcie, jestem ze Szczecina, na pewno warto skorzystać z mojej oferty” – podkreśla Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Odnoszą sukcesy i promują Szczecin w całej Polsce

Ubiegłoroczne dwie edycje cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród lokalnych przedsiębiorców. Uzyskanie certyfikatu to bowiem nie tylko honor, ale też korzyści marketingowe. Przede wszystkim możliwość udziału w programach z zakresu promocji gospodarczej, prowadzonych przez Gminę Miasto Szczecin oraz możliwość zamieszczania logotypu marki w materiałach promocyjno-informacyjnych.

- Byliśmy zaskoczeni pozytywnym odzewem i sporym zainteresowaniem naszą marką ze strony przedsiębiorców. To nas jeszcze bardziej umocniło w przekonaniu, że jest miejsce i zapotrzebowanie na tego typu inicjatywę – mówi prezydent Przepiera. - W tej chwili mamy już 39 firm, które mogą posługiwać się szczecińskim znakiem jakości. Każda z nich to marka, która jest rozpoznawalna w naszym mieście. Część z nich odnosi sukcesy nie tylko na lokalnym rynku, a tym samym promuje Szczecin w całej Polsce.

Certyfikaty również dla przedsiębiorców spod Szczecina

W tym roku o certyfikat będą mogły ubiegać się nie tylko firmy ze Szczecina, ale również te mające swoje siedziby w jego najbliższej okolicy. Chodzi o miejscowości należące do Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, czyli w gminach: Police, Stargard, Goleniów, Świnoujście, Gryfino, Kołbaskowo, Kobylanka, Stare Czarnowo, Dobra, Nowe Warpno i Stepnica.

Certyfikaty zostaną przyznane w dwóch kategoriach: produktów i usług, łącznie uhonorowanych zostanie 10 przedsiębiorców. Warunkiem ubiegania się o przyznanie marki jest to, aby zgłoszone produkty i usługi znajdowały się na rynku co najmniej od roku.

Jak się ubiegać o przyznanie marki „Zrobione w Szczecinie”?

Wnioski o przyznanie certyfikatu należy składać w Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej, pod adresem ul. Niemierzyńska 17A, 71-441 Szczecin, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Marka Zrobione w Szczecinie”. Najpóźniej do 30 czerwca tego roku.

Więcej informacji oraz wzór wniosku o przyznanie marki znaleźć można na stronie: www.invest.szczecin.eu, w zakładce „Wsparcie inwestora” oraz pod numerem telefonu: 91 333 97 67.

Laureatów poznamy jesienią.