Ponad ćwierć wieku temu, w oddalonym o 45 km od Szczecina niewielkim Schwedt, w samym centrum miasta, pojawiły się pierwsze dźwigi. Na placu budowy ekspresowo zagospodarowano ponad 18 000 metrów kwadratowych przestrzeni handlowej, tworząc niezwykle ważny obiekt w regionie Uckermark. 25 lat później klienci, pracownicy i właściciele świętują okrągłą rocznicę powstania Oder-Center, wciąż obserwując niesłabnącą popularność tego miejsca.

Jak wyglądały zakupy w latach dziewięćdziesiątych?

W 1994 roku niemiecka prasa szumnie rozpisywała się o gigantycznej inwestycji, zrealizowanej w rok i trzy miesiące. Efektem był prawdziwy szturm odwiedzających, którzy 28 września postanowili stawić się na otwarciu i na własne oczy zobaczyć pachnący świeżością Media Markt i sklepy marek takich jak C&A oraz H&M. Dziś obecność znanych sieciówek, butików i sklepów z elektroniką nie dziwi nawet w średniej wielkości miasteczkach, ale wówczas małe Schwedt stało się ewenementem na skalę krajową.

Ówczesny menedżer obiektu, Axel Diewald, skutecznie wykorzystał niesłabnącą popularność Oder-Center i wokół galerii handlowej zbudował kulturalną otoczkę pełną wydarzeń sportowych i wszelkiego rodzaju imprez. Rowerzyści zapoczątkowali tu słynną brandenburską trasę Tour de Natur, a fani motoryzacji i mody przyjeżdżali na organizowane cyklicznie pokazy.

„Za nami miesiące intensywnych przygotowań do obchodów 25-lecia, na które z niecierpliwością czekamy”

– Oder-Center okazało się w ubiegłych latach stabilnym filarem ekonomicznym dla miasta Schwedt i całego regionu – mówi Ralf Müller, dyrektor centrum. – Jest powszechnie akceptowane przez ludzi jako miejsce zakupów i spotkań. Wspólnie z naszymi partnerami udało nam się stworzyć wiele atrakcyjnych zajęć rekreacyjnych wokół centrum, które zwiększają jego wielofunkcyjność i sprawiają, że staje się jeszcze bardziej popularne. Jednym z przykładów jest lodowisko organizowane przed Bożym Narodzeniem, jego przygotowanie byłoby niemożliwe bez wsparcia wielu zaangażowanych firm i ludzi – opowiada.

Powody do świętowania są, bo przez 25 lat udało się nie tylko utrzymać silną pozycję centrum handlowego w stale zmieniających się warunkach rynkowych, ale też przyciągnąć zainteresowanie wielu osób, w tym tych z Polski. Szczecin od dawna jest „dostarczycielem” klientów chcących skorzystać z niemieckiego asortymentu i pojawiających się każdego tygodnia promocji. Na miejscu w dni handlowe wybierać można spośród około 400 000 różnych produktów, a wsparciem służy blisko 400 pracowników. Pod koniec września warto wybrać się na wycieczkę do Schwedt i na własne oczy zobaczyć, jak wygląda Oder-Center po ćwierćwieczu działalności.

Urodzinowe atrakcje przez dziesięć dni

Począwszy od 19 września, przez kolejnych 10 dni w centrum handlowym organizowane będą zajęcia artystyczne i plastyczne. W tym czasie najmłodsi mogą bawić się w towarzystwie Klauna Andzi i jego ekipy, a dla wszystkich ustawiony zostanie specjalny Selfie-Box z możliwością zrobienia pamiątkowego zdjęcia. Oder-Center odwiedzi też Varieté Show, czyli cyrk rodziny Hein. W finałowy weekend organizatorzy zaplanowali polskojęzyczną „Rodzinną Sobotę” z udziałem radia TEDDY i mnóstwem atrakcji, w tym elektroniczną grą Endless Runner. Na koniec, 29 września przewidziano handlową niedzielę, z możliwością dokonania zakupów od 13.00 do 18.00. Wiele sklepów w Oder-Center przyłącza się do urodzinowej fety, oferując nie tylko spore rabaty, ale też pokazy mody i konkursy z cennymi nagrodami. Szczegółowy program przedstawiamy poniżej:

Więcej informacji: https://www.facebook.com/OderCenterPL/