W nocy z 7 na 8 października wdrożony zostanie trzeci wariant prototypowania. Zakłada on przywrócenie miejsc parkingowych od skrzyżowania z ul. Grodzką do budynku Akademii Sztuki. Nadal samochody nie będą mogły zatrzymywać się w bardziej centralnej części pl. Orła Białego.

Prototypowanie ma na celu testowanie różnych wariantów, dzięki którym znaleziony zostanie najlepszy pomysł na trwałe zagospodarowanie pl. Orła Białego. Najwięcej emocji budzą kwestie dotyczące organizacji ruchu, a zwłaszcza parkowania.

Co się zmieni?

W ostatnich tygodniach testowany był wariant zupełnie wyłączający możliwość parkowania na placu. Od wtorku natomiast znów będzie można zatrzymywać się przed bankiem.

Nowe rozwiązania wprowadzone zostaną też na ul. Staromłyńskiej. Układ miejsc postojowych zmieniony zostanie tam na parkowanie równoległe za wyjątkiem odcinka północno-zachodniego (porządek inny od pierwotnie zakładanego ze względu na opinię komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego). Na ul. Łaziebnej i w otoczeniu szkoły muzycznej wprowadzona zostanie strefa zamieszkania, pozwalająca pieszym poruszać się po ulicy. Zakazane będzie parkowanie przy ul. Grodzkiej, przed katedrą.

Trwają badania ruchu i wywiady

Nadal będzie obowiązywać część zmian wprowadzonych wcześniej:

- ograniczenie prędkości poruszania się w otoczeniu placu do 30 km/h,

- kontraruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych,

- wydzielenie miejsc postojowych w systemie Kiss&Ride bezpośrednio przed wejściem do Szkoły Muzycznej,

- dopuszczenie dostaw w przestrzeni pieszej placu („porty” lub dojazdy),

- montaż tablic informujących o ograniczeniach na głównych wlotach na obszar projektu.

Trzeci wariant testowany będzie w czasie roku akademickiego, gdy na pl. Orła Białego codziennie będą przyjeżdżać studenci Akademii Sztuki. Wciąż sprawdzane będzie jak kolejne zmiany wokół placu wpływają na komfort życia mieszkańców. Służyć będą temu m.in. badania transportowe oraz wywiady z użytkownikami placu.