We wtorek 2 kwietnia samolot Ryanaira po raz pierwszy pokona trasę Kraków – Szczecin Goleniów – Kraków. W przyszłości irlandzki przewoźnik chciałby latać z Pomorza Zachodniego również do Katowic i Rzeszowa.

Boeing 737-800 z Krakowa spodziewany jest w Goleniowie o 21.55. W drogą powrotną wyruszy o godzinie 22.20. Tak będzie we wszystkie wtorki do końca października. W każdym tygodniu będą też jeszcze dwa inne połączenia. W czwartki samolot do stolicy Małopolski będzie startował o 9.25, a w soboty o 14.05. Podróż ma trwać 1h15 min.

Na loty w tym tygodniu najtańsze dostępne bilety w jedną stronę zaczynają się od 87 zł (na sobotę). Planując podróż np. z miesięcznym wyprzedzeniem można znaleźć oferty nawet od 33 zł.

Nowa „pszczółka” ma plany wobec Szczecina

Połączenie obsługuje Ryanair Sun, czyli działająca na terenie Polski spółka wchodząca w skład Ryanair Holdings Plc. Jesienią zmieni ona nazwę na Buzz, a charakterystyczną dla Ryanaira harfę widniejącą na statecznikach samolotów zastąpi nowe logo – uśmiechnięta pszczółka. Nowy branding to zapowiedź zmian w firmie, która, gdy powołano ją w 2018 r., skupiała się na czarterach realizowanych dla biur podróży. Teraz stawia na rozwój krajowych połączeń rejsowych. Plany te dotyczą również Szczecina.

- Chcemy latać ze Szczecina nie tylko do Krakowa, ale i do Katowic i Rzeszowa - mówił niedawno Juliusz Komorek, przewodniczący rady nadzorczej Buzz, cytowany przez portal businessinsider.com.pl.

Co z połączeniem do Warszawy?

Na razie nie zanosi się na reaktywację obsługiwanego do 7 stycznia tego roku połączenia Goleniów – Warszawa. Irlandzki przewoźnik anulował je wycofując się ze współpracy z Lotnikiem Chopina na Okęciu. Szczecinianie liczyli, że w zamian będzie możliwe uruchomienie lotów do portu Warszawa Modlin. Zarządzający Ryanairem mówią jednak, że to realne dopiero po rozbudowie tego lotniska. Pozostają więc droższe połączenia do stolicy realizowane przez LOT.

Kraków to drugi nowy kierunek zainaugurowany wiosną w porcie lotniczym Szczecin Goleniów. Od 1 kwietnia, po 18 latach przerwy, znów można latać stąd do Kopenhagi. W ostatnich miesiącach wypadły natomiast połączenia do Sztokholmu, Edynburga i Oslo Gardermoen. Łącznie do wyboru jest teraz dziewięć tras obsługiwanych przez czterech przewoźników: Warszawa (LOT), Kraków, Dublin, Londyn Stansted, Liverpool (Ryanair), Kopenhaga (SAS), Bergen, Oslo Torp i Stavanger (Wizz Air).

ZOBACZ TEŻ: Pierwszy samolot do Kopenhagi odleciał z lotniska w Goleniowie