Miejskich aktywistów zaniepokoiły dokumenty planistyczne remontu ulic Kolumba i Chmielewskiego, z których wynikało, że na wysokości browaru usuniętych zostanie 30 zdrowych drzew, by wybudować tam zatoczkę dla samochodów ciężarowych. Magistrat jednak uspokaja, że wycofano się z tej części inwestycji.

Pod koniec tego roku ogłoszony ma zostać przetarg na długo wyczekiwaną przez mieszkańców wielką przebudowę ulic: Kolumba, Chmielewskiego, Smolańskiej i al. Powstańców Wielkopolskich (wraz z pętlą tramwajową).

Był plan usunięcia drzew

Radni Dominika Jackowski i Przemysław Słowik (oboje Koalicja Obywatelska) zaniepokoili się, że w dokumentach planistycznych tej przebudowy zapisano usunięcie drzew rosnących przy ul. Chmielewskiego, na wysokości browaru i Zespołu Szkół Rzemieślniczych. W tym miejscu miałaby bowiem powstać zatoczka dla ciężarówek obsługujących przede wszystkim browar.

Radni dotarli również do wiadomości, że do Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego złożono już wniosek o pozwolenie na wycinkę tych drzew. Dlatego natychmiast skierowali interpelację do prezydenta Piotra Krzystka, z apelem o zmianę projektu.

Miasto zapewnia, że wycofało się z tego pomysłu

Magistrat zareagował bardzo szybko. W rozesłanym do mediów komunikacie pojawiły się zapewnienia, że miasto zrezygnowało już z planów budowy zatoczki dla ciężarówek i drzewa są bezpieczne.

– Przebudowa torowisk oraz infrastruktury drogowej w ciągu ulicy Kolumba to ogromna inwestycja, która na etapie prac planistycznych obejmowała wiele rozwiązań, mających  usprawnić ruch i zwiększyć bezpieczeństwo w tej części miasta, w tym między innymi budowę tzw. zatoczki dla tirów w rejonie wjazdu na teren firmy Carlsberg (Browar Szczecin), w celu „uwolnienia jezdni” od samochodów dostawczych. Na dalszym etapie prac okazało się jednak, że takie rozwiązanie kolidowałoby z istniejącą tam zielenią (chodzi o 30, a nie jak podają niektórzy – 70 drzew). W związku z tym, po dokładnym przeanalizowaniu sytuacji (rozważane było między innymi przesadzenie drzew), również po konsultacjach z przedstawicielami firmy, Miasto uznało że ten element inwestycji nie jest konieczny i podjęto decyzję o odstąpieniu od jego realizacji – tłumaczy Andrzej Kus, rzecznik prasowy miasta ds. komunalnych i ochrony środowiska.

Ulice Kolumba i Chmielewskiego zostaną przebudowane w całości w ramach projektu modernizacji torowisk w Szczecinie.