Budowa chodników, przystanków autobusowych i parkingu rowerowego, to najważniejsze założenia inwestycji planowanej przy połączeniu ulic Nad Odrą i Stołczyńskiej. Tuż obok PKP PLK ma wybudować przystanek Szczecin Stołczyn Północny, który będzie częścią Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

To okolice fabryki Teleyard i klimatycznego, wybudowanego przed wojną, osiedla przy ul. Cegłówka. Węzeł przesiadkowy ma powstać tuż za przejazdem kolejowym, przy połączeniu ulic Nad Odrą i Stołczyńskiej. Dziś infrastruktura drogowa jest tam zaniedbana, brakuje chociażby bezpiecznych chodników dla pieszych.

Planowana przez miasto inwestycja ma to zmienić. Poza chodnikami powstaną też przystanki autobusowe linii 63 i 102 (w obie strony), parking Bike&Ride, dojście po schodach do projektowanego przystanku kolejowego, a także nowe oświetlenie uliczne.

Oferty przetargowe można składać do 7 lipca. Termin wykonania zamówienia wynosi 210 dni od daty podpisania umowy.

Na razie gotowy jest jeden węzeł

W projekcie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, magistrat zobowiązał się do budowy węzłów przesiadkowych przy przystankach kolejowych. Na razie gotowa jest infrastruktura węzła Podjuchy, a powoli kończą się prace przy węźle Łękno. Do wykonania są jeszcze 24 inne inwestycje tego typu. Ostatnio miasto tłumaczyło, że przez opóźnienia na budowie części kolejowej SKM-ki, przetargi na kolejne węzły też są przesuwane.

Szczecin Stołczyn Północny ma być zupełnie nowym przystankiem kolejowym, zlokalizowanym między istniejącymi wcześniej stacjami Szczecin Stołczyn i Szczecin Skolwin.

Duże opóźnienie SKM-ki

Wykonawcą przebudowy torowisk i stacji kolejowych, na zlecenie PKP PLK, jest firma Trakcja S.A. Prace są jednak mocno opóźnione. Głównie ze względu na problemy finansowe spółki i stopień skomplikowania kwestii technicznych. PKP PLK przygotowuje program naprawczy, polegający na wejściu kapitałowym i przejęciu zarządzania nad Trakcją S.A. Celem jest zakończenie inwestycji w czasie około dwóch lat. Trzeba ją rozliczyć do końca 2023 r., by nie stracić dofinansowania unijnego w wysokości 512 mln zł.