Miasto rozstrzygnęło przetarg na przebudowę ul. Szafera. Zaplanowane prace wykona firma Eurovia Polska S.A., która w pobliżu prowadzi właśnie przebudowę ul. Arkońskiej.

Zainteresowanych tym zamówieniem było aż 9 firm, ale to Eurovia złożyła najniższą ofertę – 125 mln zł. Miasto początkowo zamierzało przeznaczyć na ten cel 115 mln zł, ale zdecydowano się dołożyć brakujące 10 mln zł i rozstrzygnąć przetarg.

Będą aż cztery ronda i tramwaje

Po przebudowie ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie, każda po dwa pasy ruchu. Na odcinku ok. 1,2 km powstaną aż cztery rondo. Już istniejące, przy skrzyżowaniu z ul. Zawadzkiego, zostanie przebudowane na trójwlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 50 m. Na skrzyżowaniu z ul. Jarzyńskiego powstanie trójwlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 44 m, na skrzyżowaniu z ulicami Romera i Modrą czterowlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 77 m, a na skrzyżowaniu z ul. Modrą i Szeroką rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej 40 m.

Dodatkowo w ul. Szafera wjadą tramwaje. W pasie rozdzielającym jezdnie powstanie dwukierunkowe torowisko. Od ronda Olszewskiego (skrzyżowanie z al. Wojska Polskiego) do nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali sportowej Netto Arena. Będą tam cztery perony i budynek socjalny z kasami biletowymi. W bliżej nieokreślonej przyszłości torowisko ma zostać przedłużone w kolejnym etapie w okolice pętli Krzekowo.

Końcowy efekt na początku 2021 r.

Poza tym inwestycja zakłada m.in. budowę obustronnych chodników i dróg rowerowych, przebudowę uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego, budowę parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni, a także budowę parkingu dla samochodów osobowych (187 stanowisk w tym 11 dla osób niepełnosprawnych).

Eurovia ma zrealizować wszystkie prace w 1,5 roku. Czas zacznie się liczyć, gdy podpisana zostanie umowa. Inwestor powinien wejść na budowę na przełomie września i października.

Projekt przebudowy ul. Szafera dofinansowany jest ze środków unijnych.