W związku z budową węzła Głębokie, w najbliższą sobotę, 1 sierpnia, zamknięta zostanie pętla tramwajowa. Tramwaje linii 1 i 9 będą jeździć do Lasku Arkońskiego, skręcając na rondzie Olszewskiego w ul. Arkońską.

– Wykonawca przystąpi do kolejnych prac związanych z budową warstw konstrukcyjnych torowiska oraz budowy placu i jezdni manewrowej na pętli. Przeprowadzone zostaną także prace rozbiórkowego istniejącego budynku socjalno-kasowego znajdującego się na pętli. Kolejny etap robót oznacza duże zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej, które, jak przewiduje wykonawca, potrwają do końca tego roku – tłumaczy konieczność zamknięcia pętli Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Autobus zastępczy z ronda Olszewskiego

Pasażerowie jadący tramwajem na Głębokie, będą musieli przesiadać się na rondzie Olszewskiego w zastępczą linię autobusową 809. Będzie ona kursować na trasie: Rondo Olszewskiego — al. Wojska Polskiego — Zegadłowicza — Głębokie Kąpieliskowa. W dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 6 minut, a w pozostałych okresach co 12 minut lub co 20 minut (wieczorami).

„Informujemy, że pasażerowie posiadający bilety okresowe jednoliniowe na linię 1 lub 9 uprawnieni są do przejazdu daną linią na zmienionej trasie oraz wszystkimi liniami na odcinkach pokrywających się ze stałą i zmienioną trasą danej linii, a także linią zastępczą 809 na całej trasie” – czytamy w komunikacie miasta.

Rozległy plac budowy

Węzeł Głębokie będzie czterowlotowym rondem turbinowym, obok którego powstanie nowa pętla tramwajowo-autobusowa i parking. Przebudowane zostaną też fragmenty okolicznych ulic. Co jeszcze dzieje się obecnie na rozległym pracu budowy?

– Na ulicy Kupczyka prowadzone są prace bitumiczne przy budowie kolejnego fragmentu nowej ulicy, trwa m.in. układanie warstw bitumicznych nawierzchni. Na al. Wojska Polskiego wykonywany jest nowy pas włączenia z planowanego ronda. Z kolei na ul. Zegadłowicza realizowane są prace sieciowe. W sąsiedztwie ulicy Kupczyka kontynuowane są także prace przy budowie podziemnego zbiornika retencyjnego. Trwa betonowanie płyty dennej zbiornika – relacjonuje Piotr Zieliński.

Wszystkie prace powinny zakończyć się najpóźniej w grudniu 2021 r. Ich wykonawcą jest firma Strabag. Koszt inwestycji wynosi 65,8 mln zł, z czego ponad 32 mln zł to środki unijne. Nadzór nad realizacją prac sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.