Pod ulicą Kolumba na budowlańców czekało wiele niespodzianek. Niektórych znajdujących się tam instalacji w ogóle nie było w projekcie. Ze względu na liczne kolizje sieci podziemnych, prace na dużym fragmencie ulicy zostały wstrzymane. Na razie nie wiadomo, czy przełoży się to na przesunięcie terminu zakończenia całej inwestycji.

 

W czwartek rano najintensywniejsze roboty budowlane toczyły się na fragmencie od ul. Dworcowej do dworca kolejowego. Na odcinku od starej kładki do budynku przy ul. Kolumba 60 nie było żadnego pracownika.

– Częściowe wstrzymanie prac wynika z faktu olbrzymiej ilości kolizji podziemnych. Chodzi o wszelkie uzbrojenie podziemne w tym sieci wodociągowe, gazowe, elektryczne, kanalizacyjne, teletechniczne, c.o. Część elementów należy wyjaśnić, uzgodnić i zmienić w projekcie. Niestety współpraca z projektantem nie układa się tak, jak byśmy tego oczekiwali. Są to zatem kwestie niezależne od wykonawcy czy spółki. Wykonawca prowadzi roboty w miejscach, gdzie jest to możliwe – tłumaczy Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Przebudowa ul. Kolumba to część zadania obejmującego modernizację torowisk tramwajowych w kierunku Pomorzan. Prace toczą się równolegle przy pętli na Pomorzanach i ul. Dworcowej, a w przyszłości obejmą również m.in. al. Powstańców Wielkopolskich.

Roboty ruszyły w listopadzie 2021 r. i mają potrwać łącznie dwa lata. Czy obecne problemy przełożą się na przesunięcie tego terminu?

– W tej chwili za wcześnie na mówienie o tym na jaki czas prace są wstrzymane oraz, że końcowy termin jest zagrożony – podkreśla Hanna Pieczyńska.

Wykonawcą inwestycji o wartości 262 mln zł jest firma ZUE, która równolegle przebudowuje również infrastrukturę w kierunku Niebuszewa.