Budżet na przedłużenie ulicy Szafera ma zostać zwiększony o około 10 mln zł, by można było rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę. Zgodę muszą jeszcze wyrazić radni, którzy podczas najbliższej sesji Rady Miasta (wtorek 18 października) będą zajmować się projektami zmian w dokumentach finansowych.

 

Celem inwestycji jest budowa nowej ulicy z torowiskiem, która rozpocznie się na rondzie u zbiegu ul. Szafera i ul. Romera. Będzie równoległa do ul. Szerokiej, przetnie ul. Żołnierską na wysokości przeznaczonej do likwidacji pętli tramwajowo-autobusowej, a później połączy się z ul. Sosabowskiego.

Miejska spółka Tramwaje Szczecińskie zamierzała wydać na jej budowę maksymalnie 90,9 mln zł. Tymczasem po otwarciu kopert w przetargu, okazało się, że oferty zainteresowanych tym zamówieniem firm są wyższe. Konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner) wyceniło swoją pracę na nieco ponad 101 mln zł. Budimex oczekiwałby przelewu w wysokości 102 mln zł. Strabag zaproponował 105 mln zł, a ZUE – 123 mln zł.

Podczas piątkowej Komisji ds. Budżetu dowiedzieliśmy się, że miasto jest zdecydowane dołożyć brakujące pieniądze, by inwestycja mogła ruszyć. Jest ona na liście priorytetów, bo uzyskała rządowe dofinansowanie w wysokości 56,5 mln zł.

– Chcemy dostosować budżet do najniższej oferty [101 mln zł – red.]. Ona jest już wstępnie sprawdzona przez komisję przetargową. Na rok 2025 zapiszemy wtedy dodatkowe 9,8 mln zł. Jeżeli we wtorek będzie pozytywna decyzja radnych, uzyskamy możliwość rozstrzygnięcia przetargu, a później podpisania umowy z wykonawcą – tłumaczył Michał Przepiera, zastępca prezydenta miasta ds. inwestycji.

Planowana droga będzie dwupasmową, dwukierunkową arterią z torowiskiem tramwajowym, ścieżką rowerową i chodnikami. Po likwidacji pętli Krzekowo, tramwaje z ul. Żołnierskiej pojadą dalej, nowym torowiskiem do pętli przy Netto Arenie. Po drodze wybudowane zostaną 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.